O "pocitu možného zneužití osobních údajů" firmou T-mobile

31. 12. 2009 / Vojtěch Žítek

Přesně slovo kafkovské jsem použil jako odpověď jedné operátorce T.mobile tázající se mě na popis kvality služeb. Nabízela mnoho adjektiv, ale to nejvýstižnější nikoliv, píše Vojtěch Žítek.

Můj boj spočíval v tom, že mi jednoho dne do poštovní schránky přistála hotová kreditka na mé jméno. Jak to? Můj T mobile totiž protismluvně předal mé osobní údaje Komerčce, a ta své dceři, která je poslala dále do databáze mastercards. Dokonce se k tomu i několikrát dobrovolně přiznali. Já jsem reagoval okamžitou výpovědí smlouvy z důvodu jejího porušení, jelikož ve smlouvě je můj nesouhlas se zveřejněním "jména, příjmení/sídla/bydliště a mobilního čísla v seznamu uživatelů služby a s poskytnutím těchto údajů třetím osobám na jejich vyžádání". Písemnou výpověď pracovník s potem na čele nakonec přijal jako stížnost, ale faktury chodily dál a já psal, volal, a prostě plýtval energií na T-mobila.

Po několika měsících handrkování jsem toho názoru, že T-mobile se nikdy nepoučí, jelikož nemá kolektivní vědomí či rozumné vedení. Jediným motivem je produkce peněz, množství zákazníků by muselo začít citelně klesat, aby se něco změnilo. Inspirací je nedávná akce íránských obyvatel, kteří o padesát procent snížili koupě mobilů od Siemens a Nokia jako odvetu za dodání špiclovací technologie jejich vládě.

pro ilustraci:

Od: Vojta Žítek
Komu: info@t-mobile.cz
Předmět: RE: Ukončení smlouvy
Čas: 29.5.2009 03:21

Vážené zákaznické oddělení,
budu odpovídat vkládáním mezi odstavce vaší zprávy tak, aby bylo zřejmé na jaké výroky reaguji.


----------Původní zpráva--------------------------------
Od: Zakaznicke centrum T-Mobile info@t-mobile.cz
Datum: Wed May 27 10:44:29 CEST 2009
Předmět: Ukončení smlouvy
--------------------------------------------------------

Vážený pane Žítku,

zasíláme Vám odpověď na e-mailovou zprávu ze dne 12. května 2009.T-Mobile v rámci projektu společné kreditní karty, kterou poskytuje jako další benefit ve svém věrnostním programu, poskytl partnerovi jen takové údaje, které jsou pro uskutečnění nabídky nezbytné, ale neumožňují jednoznačnou identifikaci zákazníka. Je nám líto, že o tuto službu nemáte zájem. Chceme vysvětlit, že pokud nepošlete žádost o aktivaci karty, k aktivaci nedojde. Osobní údaje - jméno, adresa, rodné číslo, telefon - poskytne zákazník sám až v okamžiku, kdy vyplní a odevzdá aktivační kupon ke kartě.

Smlouvu se společností T-Mobile jsem uzavřel pouze za účelem potřeby služeb sítí GSM. Vědom si existence nabalujících výhodných trendy růžových partnerských programů jsem hned na počátku našeho právního vztahu vyslovil nesouhlas se zveřejněním "jména, příjmení/sídla/bydliště a mobilního čísla v seznamu uživatelů služby a s poskytnutím těchto údajů třetím osobám na jejich vyžádání" (foto č.1). K žádné nabídce od partnerů tedy nemohlo dojít.

Další omyl je že jméno a adresa neumožňuje jednoznačnou identifikaci člověka. Např. v Nizozemsku se díky záznamům pojišťovací společnosti podařilo nacistům kombinací těchto dvou nevinných údajů najít a vyvraždit rekordních 96% populace určitého etnika.

Doručená obálka na mé jméno a mou adresu (foto č.2) má na místě adresy odesilatele (levý horní roh)

následující obsah: logo KB

Komerční banka, a.s.
T-Mobile Bonus karta
P.O. Box č. 83
370 21 České Budějovice 1,
a pochází od společnosti které jsem své osobní údaje nikdy nesvěřil.

Uvnitř je kreditní karta (foto č.3) sítě MasterCard International s mým jménem a číslem 5323 1712 3456 7890, platností od dubna 2009 do dubna 2011, vydaná společností ESSOX s.r.o., jak je možné číst na zadní straně (foto č.4).
Ani společnost ESSOX s.r.o. se mně neptala, zda může moje ukořistěné jméno uvést do kartového systému MasterCard.

A list papíru na kterém je karta nalepena vyzývá k aktivaci přes TELEFON 800 888 800, nikoliv kuponem, ale o to tady stejně nejde.

Pokud mi můžete doložit že všichni zaměstnanci vašich partnerů podstupují pravidelně braiwashing (či teambuilding?) nebo lobotomii a partnerské informační systémy neukládají žádné zákazníka identifikující údaje, budu velmi překvapen. Např. obraz společnosti MasterCard provozující anonymní platební karty mi přijde až revoluční. Koupě zboží takovou předplacenou kartou by byla svobodná alternativa současného světa, kde se nám poštovní schránky (označené štítkem "reklamu ne") plní hromadami zbytečného direct mailu od společností, kterým jsme již někdy zaplatili platební kartou.

Účastnickou smlouvu č. 16335516 jste uzavřel na dobu určitou v délce trvání 24 měsíců. V souladu s našimi smluvními pravidly ji proto ukončíme ke dni uplynutí sjednané doby, tj. dne 26. července 2009. Vaši SIM kartu poté zdarma převedeme na předplacenou službu Twist spočátečním kreditem 20 Kč. I nadále tak budete moci využívat naše služby, ale nebudete již vázán Smlouvou.

Další velký omyl. Nic jako "Účastnická smlouva č. 16335516" ve vztahu mezi námi neexistuje.

9.1.2004 jsem uzavřel Účastnickou smlouvu č.472362 s Číslem zákazníka 16335516 (foto č.5) a to na 12 měsíců, kde na straně 2 stojí nesouhlas s předáváním mých osobních údajů třetím osobám (foto č.1).

Poslední písemné prodloužení této smlouvy se uskutečnilo uzavřením "Dodatku k Účastnické smlouvě" (foto č.6) kde se píše že "Ostatní ujednání vyplývající z Účastnické smlouvy zůstávají tímto Dodatkem nedotčena."(foto č.7) Tedy i ono ujednání o neposkytování mých osobních údajů třetím osobám. Zajímavé je že na tomto Dodatku již číslo 16335516 neznamená Číslo zákazníka, ale jakési Číslo zákaznické smlouvy, kterou jsem nikdy neuzavřel a patrně ani neexistuje.

Voilà, z čísla zákazníka je smlouva, z nesouhlasu je souhlas.


Osobní údaje jsme oprávněni uchovávat po celou dobu trvání Smlouvy. Ze zákona navíc vyplývá oprávnění tyto údaje uchovávat i po ukončení Smlouvy, pokud jsou potřebné např. pro vymáhání pohledávek, vyřizování reklamací atp. K vymazání osobních údajů tedy přistoupíme ve chvíli,kdy pomine důvod jejich zpracování. Bližší informace o zpracování osobních údajů naleznete v našich Všeobecných podmínkách nebo na našich internetových stránkách.

Děkuji za "informační" nabídku, mně postačí aktuální sbírka zákonů, uzavřená smlouva a Úřad pro ochranu osobních údajů.

Na základě Vašeho požadavku jsme Vám zamezili zasílání marketinkových nabídek. V případě, že budete chtít tento nesouhlas odvolat, je možnése kdykoli obrátit na Zákaznické centrum naší společnosti.

:DDD tak ten se povedl

Složené depozitum ve výši 500 Kč s DPH bylo zohledněno ve Vyúčtování služeb č. 1655953807. Částka 121 Kč byl poplatek za aktivaci Vaší SIMkarty.

Odečtení té pětisetkorunové zálohy jsem si nevšiml, omlouvám se. Můžete mi říct, který měsíc a rok to bylo ?

Nicméně jste opět byli dezinformováni, 121,- Kč nebyl poplatek, ale záloha na reaktivaci z Twist, jak je patrně vidět na foto č.1.

Při pohledu na to co zbylo z vaší argumentace... stále doufám že se jedná jen o nepřesné podklady a ne o zdržovací taktiku k vytěžení pár set korun z měsíčních paušálů které zbývají do konce platnosti smlouvy. Tento email tedy naposledy posílám jen vám.

Propojování korporátních databází s cílem zjistit co nejvíce detailů o zákazníkovi a jeho následné pronásledování s cílovými produkty nám všem bere svobodu rozhodování, čas, a životní prostředí. Ale nenechte se už zdržovat, protože kvóta na vyřízení stížnosti už zas tiká a má trpělivost také.

S přáním hezkého pátku

V.Ž.



Od: Vojta Žítek
Komu: info@t-mobile.cz
Předmět: RE: RE: Osobní údaje
Čas: 16.6.2009 23:20

prosim preposlat na "prislusne oddeleni", na ktere nemam kontakt, dekuji.

Muj t mobile,

vec mate v "reseni" na "prislusnych mistech" jiz od 4.5.2009, kdy jsem osobne dorucil na vasi pobocku duvodnou vypoved z duvodu poruseni smlouvy. Tento vyter mych zraku vasimi bezobsaznymi emaily zacina nabyvat kafkovskych rozmeru. Ted ctu ze mam dale cekat "nejblizsi moznou dobu", patrne vyjadritelnou pouze v infinitezimalnim poctu. A dnes mi od vas jeste prisla textovka, ze se nemusim bat o svou skvelou smlouvu BAV SE, jelikoz mi bude automaticky o rok prodlouzena. bravo.

Domnival jsem se ze nejpomalejsi spolecnost v CR roznasi zpravy papirove, a proto jsme si vsichni poridili ty vase plastove krabicky... asi jsem se mylil
V.Z.



----------Původní zpráva--------------------------------
Od: info@t-mobile.cz
Datum: Tue Jun 16 12:51:23 CEST 2009
Předmět: RE: Osobní údaje
--------------------------------------------------------

Vážený pane Žítku,

zasíláme Vám odpověď na e-mailovou zprávu ze dne 11. června 2009. Přijměte prosím naši omluvu za časové prodlení při jejím zpracování.Vaše záležitost je již v řešení na příslušném oddělení.

Doporučujeme vyčkat na naše vyjádření, které obdržíte v nejbližší možné době. S pozdravem a přáním příjemného dne

Olga Jelínková
Zákaznické centrum T-Mobile

Tel.: 4603 ze sítě T-Mobile, (+420) 603 603 603;
mailto:info@t-mobile.cz; http://t-mobile.cz

Tip pro Vás: Administrujte své služby sami a bez čekání!Prostřednictvím Můj T-Mobile si můžete měnit nastavení svých služeb amobilu, aktivovat si služby nové a dozvědět se spoustu jiných užitečných informací. Je to jednoduché, stačí kliknout nawww.t-mobile.cz/muj-t-mobile a přihlásit se!

On 2009-06-11 21:07:49.0,
Vojta Žítek wrote:

Dobry den,vase odpoved do ted neprisla, mam pro ni jit osobne ?

V.Z.


Původní zpráva

Od: info@t-mobile.czDatum: Tue Jun 02 12:49:01 CEST 2009Předmět: Osobní údaje

Vážený pane Žítku,

omlouváme se za časové prodlení při zpracování odpovědi na e-mailovou>zprávu ze dne 29. května 2009.

Vaši žádost jsme předali příslušnému oddělení, které Vás o výsledku>bude informovat v nejbližším možném termínu.

S pozdravem a přáním příjemného dne

Daniela Kaplanová

Zákaznické centrum T-Mobile



Komu: info@t-mobile.cz
Předmět: RE: T-Mobile
Čas: 18.6.2009 19:11
Vážené zákaznické oddělení,

prosím o přeposlání tohoto emailu vaší kolegyni, paní Kateřině Kohoutové, s níž vedu konverzaci. Děkuji.

Vážená paní Kohoutová,

zde se nejedná o mé pocity, ty do smluv nezanáším, ale o právní vztah. Nevšiml jsem si, že bychom jako jazyk pro uzavírání Účastnické smlouvy použili jakousi verzi češtiny, kde NE znamená ANO. Proč se vůbec společnost Tmobile obtěžuje ptaním svých zákazníků (a uzavíráním smluv), když pak jejich rozhodnutí stejně ignoruje?

Evidentně pro vyvolání počáteční důvěry. Z tohoto důvodu vyznívá mlžení společnosti T mobile naprosto nevěryhodně.

Tím žertem o tom, že protismluvním předáním mých osobních údajů dalším firmám nebyla smlouva porušena, se prosím už nevysilujte. Opakovaný vtip prostě nezabírá.

Děkuji za vyrozumění ohledně vrácené zálohy, nicméně jste jaksi pozapoměla tu zálohu na reaktivaci z twist 121,- , jejíž foto pro připomenutí znovu posílám :)

Pro případ, že jste tu smlouvu ještě nečetla, je na fotografii zvýrazněná i část definující zákaz předávání mých osobních údajů třetím osobám.



Přeji krásný zbytek dne,

V.Ž.


----------Původní zpráva--------------------------------
Od: Zakaznicke centrum T-Mobile
Datum: Thu Jun 18 10:53:53 CEST 2009
Předmět: T-Mobile
--------------------------------------------------------

Vážený pane Žítku,

zasíláme Vám odpověď na e-mailovou zprávu ze dne 29. května 2009.Velice nás mrzí, že ve Vás kontaktování ohledně naší služby (Bonuskarta T-Mobile) vyvolalo pocit možného zneužití osobních údajů. Ubezpečujeme Vás, že společnost T-Mobile Czech Republic a.s. nakládá s osobními údaji v souladu s platnými zákony. Z naší strany nedošlo k žádnému porušení povinností při správě Vašich osobních údajů. Nabídka naší Bonus karty T-Mobile nezakládá právo na odstoupení od Smlouvy. Z tohoto důvodu může být Vaše Smlouva ukončena dne 26. července 2009.Vaši SIM kartu s telefonním číslem převedeme na předplacenou kartu Twist. Potvrzujeme Vám, že Vaše číslo zákazníka je 16335516 a číslo účastníka 472362. Omlouváme se za záměnu těchto údajů v předchozí korespondenci.Složené depozitum ve výši 500 Kč s DPH bylo použito k úhradě Vyúčtování služeb č. 1655953807, které bylo vystaveno dne 25. února 2007.S pozdravem

Kateřina Kohoutová

Oddělení řešení zákaznických stížností a podnětů.



Od: Vojta Žítek
Komu: jarmila.adamcova@t-mobile.cz
Předmět: T-zones - dada
Čas: 28.7.2009 02:02

Vážená paní Adamcová,

jsem nucen Vás opět kontaktovat. Dnes jsem zjistil že informační systém T-zones má zas potíže s krátkodobou pamětí a chápáním významu ANO a NE, podívejte se laskavě na přiložený opakovany vtip.png a porovnejte jej s citací z 2 měsíce starého emailu od Vaší kolegyně Kateřiny Kohoutové: "Na základě Vašeho požadavku jsme Vám zamezili zasílání marketinkových nabídek. V případě, že budete chtít tento nesouhlas odvolat, je možné se kdykoli obrátit na Zákaznické centrum naší společnosti."

Já chápu, že v podmínkách odpovídajících permanentnímu kulturnímu šoku ze setkání s informačním systémem Můj ty mobile (!) se chaosu těžko dá zabránit, ale asi si dovedete představit, jak hodnověrné jsou potom vyjádření Vás a Vašich kolegů. Pro úplnost dodávám že společnost t mobile ode mne nikdy tento souhlas neobdržela, a od doby před 5 lety, kdy oficiálně získala mou adresu a jméno bylo jejich zveřejnění a předávání smluvně zapovězeno (a ignorováno). Ani převodem smluvního vztahu z BAV SE na Twist jsem nikomu nic nedovolil. Udělejte s tím něco.

p.s. Už víte u které/ho koleg/yně se budete domáhat výpovědi Vy, až t mobile začne porušovat tu Vaší smlouvu... ale zaměstnaneckou ?

Krásný den do dobře vychlazených open spaců přeje
Vojtěch Žítek
opakovanyvtip.png

Vytisknout

Obsah vydání | Čtvrtek 31.12. 2009