Proč se novináři nezajímají o korupci mezi politiky?

20. 7. 2010 / Michal Vimmer

Iva Bezděková napsala na svém blogu:

"Čas na dotazy novinářů přichází. Poslední chvíle požádat ministerské úředníky o vysvětlení témat, ke kterým má odborná či laická veřejnost výhrady. Žádné takové otázky nepřicházejí. Novináře z celostátních deníků, televize i ČTK žádné kritické dotazy nenapadají. Zajímá je, co si ministryně myslí o nastupujícím ministrovi zdravotnictví a co pokládá za svůj největší dluh. ...

An English version of this article is in CLICK HERE

Kolegy z tisku můj rozhovor s úředníky evidentně nezajímá. Začínají se mezi sebou bavit, sotva slyším, co mi náměstci a ministryně odpovídají. Nakonec dojde tiskovému mluvčímu trpělivost a ukončí mé dotazy. "Jako bych tu ústy paní redaktorky slyšel mluvit bývalého poslance pana Hovorku (jeden z mála poslanců, který opakovaně poukazoval na korupční kauzy zdravotnictví- pozn. autorky). Toto téma už opusťme a poprosím o dotazy dalších novinářů...

...Žádné nepříjemné dotazy novinářů už naštěstí nepřicházejí. Naštěstí už nikoho nezajímá nic, co by ministerským úředníkům mohlo rozjuchanou letní náladu zkazit. Žádné hloupé dotazy ohledně dalších sporných státních zakázek, o zoufalém personálním stavu ve zdravotnictví, o nedořešeném systému financování vzdělávání lékařů, o zbytečných smlouvách s externími firmami a podobně.

Na žádné kritické dotazy kolegů z tisku si ostatně nevzpomínám ani z předcích tiskových konferencí. Není tedy divu, že si ministryně práci tisku chválí."

Tak se ptám, k čemu je nějaká fakulta ŽURNALISTIKY, když český "novinář" za X let na té škole nenaučí SE ZEPTAT ? Česká realita je taková, že Instituce mají své MLUVČÍ a "novináři" podávají "zprávy" způsobem, že opíšou z diktafonu, co jim MLUVČÍ předžvýkal a vyplivl.

Ideálem českého, zřejmě špatně placeného, novináře v éře po Listopadu je stát se MLUVČÍM velké korporace nebo instituce = sdělovat jen to, co si KORPORACE přeje, aby se vědělo.

Kruh té letos objevené KORUPCE se uzavírá. Dojde někdy českým "novinářům" a jejich posluchačům, čtenářům a divákům, že v takovém systému sdělování informací je KORUPCE jen sezónní marketingové heslo?

Čest práci!

Michal Vimmer

Vytisknout

Obsah vydání | Úterý 20.7. 2010