Klaus podporuje hnusný byznys s lidskou závislostí a lidským zdravím

29. 9. 2010 / Boris Cvek

Říkal jsem si, kdy na Klausovu propagaci tabákového průmyslu bude v Britských listech někdo reagovat. A konečně to udělal Petr Wagner, který končí slovy o Topolánkově chybném rozhodnutí dosadit do prezidentského křesla současného prezidenta.

Nejlepší na tom je, že Topolánek na to doplatil nejvíce sám a pád jeho druhé vlády, který znamenal počátek Topolánkova konce, proběhl v režii prezidenta.

Ale zpět k V. Klausovi. Že je schopen prakticky jakýchkoli výstřelků, to bylo předem známo z jeho srovnávání EU se Sovětským svazem, z jeho boje proti teorii o lidskou činností způsobeném oteplování světového klimatu, ale také z pohrdání soudní mocí.

Myslím však, že podporou tabákového průmyslu, již třeba Novinky daly hned na první místo mezi svými zprávami, překročil další mez.

Vadí-li mu regulace kouření tabáku, velmi přísná např. i v USA, které asi nepředstavují "socialistickou" EU ani pro Klause, mohl vyjádřit svůj názor kritikou protitabákových zákonů a podložit ji nějakými slovy o svobodě a zodpovědnosti každého za svůj život.

Stát se však reklamním panákem tabákového průmyslu a udělat z novinářů užitečné idioty, kteří vyšlou tuto jinak zakázanou reklamu na prvních stránkách novin do rukou mládeže a dětí, to připomíná opravdu pramálo svobodnou výměnu názorů, nýbrž mnohem více hnusný byznys s lidskou závislostí a lidským zdravím.

Píši to jako člověk, který není odpůrcem kouření jako takového a kterému vadí pouze to, když se o kouření lže a jeho temná stránka se popírá.

Článek v Novinkách zní přímo oslavně: Philip Morris vyrobí v ČR o deset miliard cigaret ročně více!

Zaplatí také výdaje na léčení, které nota bene zatím dokáže prodloužit život jen nepatrně, kuřáků s rakovinou plic? Firma prý poskytuje nová pracovní místa a její rozkvět je podle Klause (a Novinky to opakují) ukázkou toho, že se kdysi privatizace podařila.

Ano, podařila se, prezident totiž stále neví, že i peníze musejí dodržovat elementární pravidla slušnosti.

Že místo cpaní se přes jeho intervenci na první stránky deníků, na místa kam by se jako normální reklama nikdy nemohly objevit, když propagují kouření tabáku, by měly jen stydlivě mluvit o tom, kolik toho dělají pro snížení negativních dopadů jejich produktu na zdraví jejich zákazníků (před tím, než se kouření tabáku stalo rozšířeným zvykem, lékaři rakovinu plic téměř neznali, protože se nevyskytovala, dnes jde naopak o nejrozšířenější formu rakoviny téměř bez naděje na vyléčení).

Klausovská privatizace měla za motto "špinavé peníze neexistují", na tom byla založena česká společnost 90. let včetně proklausovské opoziční smlouvy mezi ČSSD a ODS. Tato mentalita občas vykoukne ven v jedné ze svých hnusných metastáz, např. ve formě z konce září 2010: "špinavá reklama neexistuje".

Odkaz na souvislost mezi zvětšujícím se rozšířením kouření cigaret a o 20 let zpožděným následkem: stoupajícím výskytem rakovin plic (roky 1900-1980) ZDE

Vytisknout

Obsah vydání | Středa 29.9. 2010