POZNÁMKA NA OKRAJ:

O vysychajícím prameni a vítězství Otta, neboli co se všechno posílá zpátky

16. 11. 2009 / Uwe Ladwig

V Německu dlouho existovaly dva giganty zásilkového obchodu: Firmy Quelle (česky "pramen") a Otto. Věřitelé Quelle v posledním týdnu konečně rozhodli, že tento pramen chtějí nechat vyschnout - a tím pádem je jasné, že Otto bude silnější než kdy dříve...

Na konec zásilkového obchodu Quelle firma Otto reagovala dost rychle. Převzala od svého bývalého konkurenta nejen ruskou organizaci a práva na značku elektrických přístrojů 'Privileg', ale víceméně automaticky asi též řadu bývalých německých zákazníků. Management Otta si tím může být vlastně jist, protože zákazníci zásilkových obchodů jsou lidé, kteří asi snáze změní dodavatele, než by začali nakupovat v kamenných obchodech. Tím pádem se vnitroněmecká nákladová struktura může k užitku firmy Otto jedině zlepšit. Dodatečně firma posílí na ruském trhu, kde se zatím neangažovala. A aby to šlo hladce, bude tam nadále působit pod obchodní značkou Quelle.

V reportáži o této pro tržní ekonomiku celkově dosti normální změně se ale informovalo také o jiné zajímavé věci ze sféry zásilkového obchodu. Podle informace 'Manager magazinu' zákazníci vracejí až 40% všech zásilek, u textilu dokonce každou druhou a v případě džín až 70%. Z toho plyne, že ani velký výprodej firmy Quelle neskončí hladce, protože hodně zdánlivě prodaného zboží se obratem a nezaplaceno vrátí zpátky. A protože Otto už nyní reaguje na tento výprodej speciálními nabídkami, nebylo by divu, kdyby ke změně dodavatele došlo rychleji, než si management Quelle představoval. Nebo byste až do posledního okamžiku nakupovali u firmy, u níž víte, že po krátké době přestane existovat?

Vytisknout

Obsah vydání | Úterý 17.11. 2009