15. 3. 2010
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
15. 3. 2010

Provládní gruzínská televizní stanice vyděsila Gruzínce falešnou zprávou o nové ruské invazi

Televizní stanice Imedi TV vyvolala v Gruzii paniku, když odvysílala v sobotu večer falešnou zprávu, že na zemi znovu útočí ruská armáda. V neděli odsoudili zuřiví opoziční politikové tento televizní trik jako nebezpečný a neodpovědný. Rozzuření obyvatelé hlavního města Tbilisi se shromáždili před budovou televize Imedi TV poté, co zpráva o údajné ruské invazi obletěla svět. Prezident Saakašvili, jehož názory Imedi TV šíří, se odmítl omluvit. Uvedl, že hrozba ruského útoku je i nadále "velmi reálná".

Není zřejmě náhodné, že televize Imedi TV odvysílala tuto falešnou zprávu jen několik dní poté, co šéfka gruzínské opozice Nino Burdžanadzeová jednala v Moskvě s Putinem a požadovala obnovení vzájemných styků. Imedi TV lživě oznámila, že Rusko bombardovalo gruzínská letiště a gruzínské přístavy a že Burdžanadzeová převzala moc. Půlhodinový pořad byl neobratným pokusem zpochybnit gruzínskou politickou opozici před důležitými volbami primátora Tbilisi, které se mají konat v květnu.

Rusko a jeho státem kontrolovaná média už dlouho zobrazují gruzínského prezidenta Saakašviliho jako nebezpečného, svou kravatu žvýkajícího maniaka (záběr, jak Saakašvili žvýká svou kravatu, odvysílala televize BBC). Škodolibí moskevští politikové poukázali v neděli na tuto eskapádu s tím, že je Saakašvili zřejmě skutečně šílený. Ruský velvyslanec u NATO Dmitrij Rogozin charakterizoval celou věc jako "kriminální záležitosti" a zdůraznil, že by západní vojenská aliance neměla s gruzínským nevypočitatelným prezidentem mít cokoliv společného.

Imedi TV bývala hlavní gruzínskou nezávislou televizní stanicí, převzal ji však Saakašvili, předal ji stoupenci své vlády a Imedi TV nyní vysílá provládní pořady.

Podrobnosti v angličtině ZDE

                 
Obsah vydání       15. 3. 2010
15. 3. 2010 Personalistika Věra  Říhová
15. 3. 2010 Kde začít...?!? Ladislav  Žák
15. 3. 2010 V jádru spokojená periferie Karel  Dolejší
15. 3. 2010 Rusko trpí čínským komplexem
15. 3. 2010 Šéfové britských univerzit nyní dostávají astronomické platy
13. 3. 2010 Michael  Marčák
15. 3. 2010 Beneš bez iluzí Irena  Ryšánková
15. 3. 2010 Nepřeháníme to v odporu vůči šlechtickým titulům? Jan  Potměšil
15. 3. 2010 Orličtí Švarcenberci byli a jsou Češi Tomáš  Koloc
15. 3. 2010 Ani (ne) reakce Jiří  David
9. 3. 2010 Keller o aroganci financí
15. 3. 2010 Sarkozyho strana utrpěla ztráty v místních volbách
15. 3. 2010 Provládní gruzínská televizní stanice vyděsila Gruzínce falešnou zprávou o nové ruské invazi
15. 3. 2010 Burdžanadzeová: Falešná reportáž o invázii bola vytvorená s vedomím prezidenta
15. 3. 2010 Falešná televizní reportáž o invazi byla "nezodpovědná"
14. 3. 2010 Británie ignoruje důkazy o mučení žadatelů o azyl
14. 3. 2010 Čína vyjádřila obavy o stabilitu dolaru
14. 3. 2010 Obama varuje: Netanjahu, dokaž, že ti jde o mír
14. 3. 2010 Zaměstnanci v britském potravinářském průmyslu terčem týrání
12. 3. 2010 Jako když dvoranou proletí pták
13. 3. 2010 Michael  Marčák
12. 3. 2010 Jak Lidové noviny skočily na manipulaci Washington Postu o 11. září
12. 3. 2010 Lavrov: Rusko nepřijme americkou hrozbu svému odstrašujícímu jadernému potenciálu Karel  Dolejší
12. 3. 2010 Bludný balvan, Zlatý nuget nebo Železné klepeto...?!? Ladislav  Žák
12. 3. 2010 Maďarský problém se jmenuje Jobbik Karel  Klimša
12. 3. 2010 Exergetická krize John Michael Greer
12. 3. 2010 Rokovania o strategických útočných zbraniach -- diabol číha v detailoch
12. 3. 2010 Únor bílý -- pole sílí Miloš  Dokulil
12. 3. 2010 Zle je, zle, Švarcenberci zde, na ČT2 Štěpán  Kotrba
12. 3. 2010 Schwarzenberka je možno titulovat "kníže" zcela beztrestně Jan  Potměšil
12. 3. 2010 Zákon zrušil užívání šlechtických titulů nadobro Štěpán  Kotrba
12. 3. 2010 Vytvořte fotografickou "sochu"! Jan  Paul
12. 3. 2010 Kterak bloger a novinář Daniel Dočekal vytváří fámy Štěpán  Kotrba
12. 3. 2010 "Evropa jako cíl?" - mýty a fakta Petr  Pokorný
2. 2. 2010 Hospodaření OSBL za leden 2010

Gruzie, Rusko a Jižní Osetie RSS 2.0      Historie >
15. 3. 2010 Falešná televizní reportáž o invazi byla "nezodpovědná"   
15. 3. 2010 Provládní gruzínská televizní stanice vyděsila Gruzínce falešnou zprávou o nové ruské invazi   
15. 3. 2010 Burdžanadzeová: Falešná reportáž o invázii bola vytvorená s vedomím prezidenta   
11. 12. 2009 Rusko chce další izraelské bezpilotní letouny   
7. 12. 2009 Mírové aktivistky z Ruska a Gruzie se setkaly v Tbilisi   
11. 11. 2009 Ruský generální štáb: Do Gruzie proudí zahraniční výzbroj   
30. 9. 2009 PACE přijalo rezoluci kritizující Rusko   
29. 9. 2009 PACE vyzývá Rusko, aby do konce roku vpustilo pozorovatele do Abcházie a Jižní Osetie   
29. 9. 2009 Zachránce Gruzie?   
12. 8. 2009 Gruzie rok po válce: Český pohled se nekonal Karel  Dolejší
11. 8. 2009 Příští válku s Gruzií už Rusko vyhrát nemusí   
10. 8. 2009 Budoucnost ruského vojenského letectva   
7. 8. 2009 Gruzínsko-ruský konflikt: I po roce trvá napětí a nejistota   
7. 8. 2009 Gruzie -- rok po válce. Český pohled   
30. 7. 2009 Gruzínští lékaři zachránili abcházské dítě