BRITÁNIE:

Učitelé při hodnocení systematicky diskriminují černošské žáky

4. 4. 2010

Černošské děti dostávají od svých učitelů důsledně nižší známky než běloši. Učitelé je totiž podvědomě hodnotí podle automatických rasistických stereotypů.

Vyšlo to najevo při průzkumu, kdy vědci zkoumali známky, které dostávají britští školáci ve věku 11 let. Srovnali výsledky těchto dětí v celostátních písemných zkouškách, které se hodnotí externě, mimo danou školu, a v písemkách, které školáci psali ve třídě a které hodnotili jejich učitelé. Vyšlo najevo, že neférové hodnocení poškozuje budoucnost dětí.

Ze studie vyplývá, že černošské děti mají pravidelně lepší studijní výsledky při externích zkouškách než při písemkách konaných ve vlastní třídě. Opačné je to pro indické a čínské děti, jimž učitelé podvědomě vždycky dávají lepší známky. Ze studie také vyplynulo, že špatné známky dostávají i bělošské děti z chudých rodin.

Důsledky této rasové a třídní stereotypizace jsou nejsilnější tam, kde je ve třídě jen málo černošských či chudých dětí.

Podrobnosti v angličtině ZDE

Vytisknout

Obsah vydání | Pátek 2.4. 2010