O tuposti reklamy

19. 1. 2011

Už bezmála 15 let se pohybuji v supermarketech. Vůči podobným kravinám jsem už otupěl, píše čtenář, který pracuje v supermarketu Hornbach, a aby ho nevyhodili, neuvedeme jeho jméno.

Mám velmi rád náš rodný český jazyk a zprvu jsem se velmi snažil za správnou češtinu bojovat ale, podlehl jsem přesile.

Musím se denně dívat na kombinační kleště (správně je kombinované), na vysokotlakové čističe (vysokotlaké) a na různá jiná zvěrstva (donedávna byl v reklamních letácích mým oblíbeným hitem "liquid crystal display display " tedy "LCD display").

Ještě před krátkým časem visel na dveřích Bauhausu v Ostravě nápis: "Vstup do prodejny je povolen pouze psům na vodítku a s náhubkem." Nejsem si jistý správností této formulace, váhal jsem mohu-li vstoupit, když nejsem pes.

Proč to píšu. Na obranu řadového personálu oné, kterékoliv, prodejny. Na tyto texty nemají zaměstnanci prodejny vliv a ozývat se proti nim se rovná ekonomické sebevraždě. Texty tvoří tzv. nákupčí a jejich asistenti na centrálách jednotlivých sítí.

To jsou lidé, kteří to mohou ovlivnit!

Bohužel, jsou to, zejména v Praze, zhusta Slováci. A jsou-li to Češi, pak tohle je zajímá velmi málo. Mají prostě jiné starosti :-)

Zajímavé by možná bylo nechat se na podobném místě zaměstnat na Slovensku a páchat tam podobná zvěrstva. Tam to je vyloženě protizákonné a z práce bychom byli velmi rychle propuštěni.

Pokud tedy chcete zjednat nápravu, musíte napsat na centrály řetězců Hypernova, Billa,Tesco, Bauhaus, Baumax, Hornbach, no prostě všech.

A možná taky do Parlamentu České republiky, jenže psát tam je vyloženě zbytečné. Kdybyste věděli, kolik pravopisných a formálních chyb je v zákonech samotných, dobře by vám od žaludku nebylo. Ale to je zase jiná pohádka.

Vytisknout

Obsah vydání | Středa 19.1. 2011