Koutek reklamní tuposti 6

Ani Komerční banka nemá na korektory

21. 1. 2011 / Jan Raszyk

Ve větě "Byt či dům, to je oč tu běží", která propaguje hypotéky Komerční banky, jsou hned dvě opomenutí - chybí tam dvě čárky mezi slovy. Správně by slogan zněl: "Byt, či dům, to je, oč tu běží". Těmihle plakáty je polepené celé pražské metro. Tím, jak se reklama snaží všechno sdělit rychle a honem na co nejmenším prostoru, už asi nezbyl čas na čárky, které v normálním proslovu taky například udávají pauzu v řeči.

Proč tento koutek?

Reklama je součástí veřejného prostředí. Ovlivňuje naši řeč a vnímání estetiky, ať chceme nebo ne. Proto by měla dodržovat aspoň základní kulturu vyjadřování. Budeme publikovat takové příklady firemní komunikace, kde neschopnost jejího tvůrce či zadavatele překročila míru jazykové či jiné normy. Snad to přispěje ke kultivaci okolí nás všech.

Vytisknout

Obsah vydání | Pátek 21.1. 2011