Koutek reklamní tuposti:

Pro ránu je jako dělanej...

18. 11. 2013 / Tomáš Koloc

čas čtení 1 minuta

Nemůžu si pomoct, ale kdykoli projdu kolem českého řeznictví, zazní mi v hlavě legendární píseň o čuníkovi z povídky Na brigádě, která je součástí filmové prvotiny Tomáše Vorla Pražská pětka. V závěru povídky slaví družstevníci i "reakcionáři" v hospodě dožínky, a jakmile přinesou pohoštění, odsoudí muzika pod vedením Vlastimila Zavřela čuníka refrénem: Jé jé/ať je praštěnej/pro ránu je jako dělanej...

České masny, řeznictví a uzenářství si nejspíš myslí totéž, takže na rozdíl od západní korektnosti vypadá jejich reklamní prostor jako zjevná reklama na prasečí inkvizici. Dospělí domorodci už jsou na to zvyklí. Traumata, která ony reklamy (podobné těm, které užívá královéhradecké řeznictví Nosek či nymburské uzenářství firmy Jatky Český Brod) způsobily dětem či cizincům, však zmapují až budoucí patopsychologové.

P. S. Jak vidno, v závěru písně se družstevníci a reakcionáři, posílení vepřovým masem, porvou, načež zboří hospodu...

0
Vytisknout
10718

Diskuse

Obsah vydání | 20. 11. 2013