22. 4. 2005
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
22. 4. 2005

Proč spojovat církev s Bohem?

Krátce bych si dovolil reagovat na článek pana Jan Lipšanského.

Článek bohužel neobsahuje konkrétní příklady toho, co autora rozčílilo, ale je v něm zmíněna jiná věc, která mi vadí.

Pravděpodobně niky nepochopím, proč je spojována skupina lidí které se říká církev s Bohem.

Nechme teď stranou, co pro každého pojem Bůh znamená.

Církev, tedy lidé sdružení v této zájmové skupině, nemá podle mého názoru ani o krok blíž k Bohu, než má každý, kdo v něj věří. Nemám rád slovo nevěřící. Nevěřící v co?

Pokud někdo považuje církev za dobře organizovanou, v podstatě lobbistickou skupinu, která má svou pevnou hierarchii v jejímž čele je volený činovník, neznamená to přeci, že je nevěřící.

Jako v každé zájmové skupině jsou i v katolické církvi lidé slušní, vysokých morálních kvalit, ale na druhém konci lidé bezpáteřní a bez morálky využívající svého postavení v organizace k obohacování a prosazovaní vlastních zájmů.

Zmiňme jen současné vedení KDU-ČSL -- čtenář ať sám posoudí, ke kterému konci patří.

Ještě z fakulty si pomatuji, že mnoho aktivních funkcionářů SSM ihned po revoluci v roce 1989 prohlédlo a dalo k různým církvím. Byla to otázka víry?

Jsou zkrátka lidé, kteří potřebují být vždy členy mocenských skupin, mnohdy proto, že nejsou schopni ani ochotni nést zodpovědnost sami za sebe, ale i proto, že je to pro ně jediná cesta jak si polepšit k hmotným statkům. Autor promine, ale myslím, že lidé sdružující se v církvích, nemají blíže k Bohu, ale spíše k lidem vyžadujícím vládu tvrdé ruky ať již komunistů či nějaké jiné partaje.

Jan Žižka

                 
Obsah vydání       22. 4. 2005
24. 4. 2005 Prozrazeno, že britský generální prokurátor měl pochybnosti o legalitě útoku na Irák
23. 4. 2005 Martínek: Jsme už orvaní jak starý vlk Štěpán  Kotrba
23. 4. 2005 Nový papež ostře odsoudil španělský zákon dovolující homosexuální manželství
22. 4. 2005 Konec ropné éry?
23. 4. 2005 Politické hry a novinářští rukojmí
22. 4. 2005 Na Brusel! Bohumil  Kartous
22. 4. 2005 Republiku si rozvracet nenecháme! Vít  Klíma
22. 4. 2005 Je "Na tý louce zelený" opereta? Miloš  Dokulil
22. 4. 2005 Francie: Odpor vůči ústavě stále roste Simone  Radačičová
22. 4. 2005 Úředníci sobě Pavel  Křivka
22. 4. 2005 Šokující! Nový papež je katolík!
22. 4. 2005 Křesťané pod útokem sprosťáků na diskusních fórech Jan  Lipšanský
22. 4. 2005 Proč spojovat církev s Bohem? Jan  Žižka
22. 4. 2005 Katolický konzervatismus jako strašák? Tomáš  Mosler
21. 4. 2005 Neinformovanost? Jan  Čulík
21. 4. 2005 Duchovní prázdnota českých médií a Klepetko jako totem vlezle podlézavého tónu Michal  Vimmer
22. 4. 2005 Britské listy jsou webem iráckých vzbouřenců ...
21. 4. 2005 ČT opět jako stanice katolické církve
22. 4. 2005 Prečo Francúzi váhajú voliť "Áno"? Andrea  Lešková-Poterie
22. 4. 2005 Osvětim -- svědomí 20.století Milan  Kulhánek
21. 4. 2005 Benedikt "slíbil, že změkčí svou tvrdou linii"
21. 4. 2005 Tony Blaire, myslíte, že vám lidi budou ještě někdy věřit?
21. 4. 2005 Jak se vyznat v záplavě informací a pseudoinformací? Štěpán  Kotrba
21. 4. 2005 Američané se hádají o Ratzingera už léta
20. 4. 2005 Papa tedesco Miloslav  Zima
21. 4. 2005 Nejde o školné, ale o úlohu vzdelania Igor  Daniš
20. 4. 2005 Literární noviny -- po valné hromadě Jiří  Vančura
9. 4. 2005 Hospodaření OSBL za únor a březen 2005
22. 11. 2003 Adresy redakce