23. 1. 2008
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
23. 1. 2008

V Praze by jen blázen jezdil na kole

Argumentace účastníků AutoMatu mi připadá opravdu otřesná.

Chápu snahu autorů "dát autům MAT" a považuji ji za legitimní - zároveň se však domnívám, že myslící bytost se nemůže vrhat do zjevného nebezpečí jen proto, že změny, které se snaží prosadit, jdou pomalu, případně vůbec o jejich relevanci dosud není konsensus.

Pouze MAT v mozku může někoho přimět proplétat se na kole po přecpaných pražských ulicích - které jsou pro cyklistiku jak svou koncepcí, tak svým stávajícím dopravním vytížením, naprosto nevhodné, a lokat přitom tuny smogu a špíny. Považoval bych za přirozenější a evolučně úspěšnější, aby cyklisti jezdili POUZE tam, kde jsou pro cyklojízdu vhodné podmínky - tedy cyklistické stezky, dost místa, čistý vzduch, a minimální provoz. To se s Prahou vylučuje.

<

Pokud tedy "V současné době neexistuje v Praze souvislá infrastruktura umožňující cyklistům zapojit se do městského provozu . . . . a téměř žádná křižovatka neumožňuje cyklistům bezpečné řazení například při odbočování vlevo" - no tak se tam přece nepohrnu jako magor, ale budu jezdit jinde a jinam.

Nikdo soudný není "nucen" jezdit jako dobytek, jinak řečeno porušovat pravidla silničního provozu - neexistuje žádná omluva ani žádný dostatečný důvod pro kličkování mezi auty, předjíždění mimo pruhy, jízdu jednosměrkou proti srsti, na červenou, nebo dokonce jízdu po chodníku pro chodce.

AutoMat, přinejmenším ústy pana Fillera, tedy pražskou cyklistickou realitu nejen ignoruje - ale ještě bučí, až se to rozléhá. Děcka - neblázněte!!!!! V Praze je smrad, špína, málo místa a velký provoz - nic pro cyklisty. Možná se to postupně zlepší, až dnešní kverulanti zastanou zodpovědná místa ve státní a magistrátní administrativě - ale cyklisti patří na cyklostezky, a těch je v Praze málo. Silnice jsou pro auta!!! Pokoušet se organizovanou sebevraždou prokázat opak, nebo na tento zjevný fakt demonstrativně upozornit - za to snad žádný lidský život nestojí.

A kdo že tedy taky ještě může za smrt Jana Bouchala? Rozhodně ne chudák řidič, který jede na zelenou rovně, a pod kola mu vletí "chybující" cyklista.

Ano, protijedoucí má při odbočování vlevo přednost - tečka. I cyklista je účastník silničního provozu a je povinen se řídit dopravními předpisy.

Ano - dítě které vběhne do vozovky, může za svou smrt stejně jako cyklista, který nedá přednost tuně železa - tečka.

Chtěl snad pan Hanke a další naznačit, že přijímají zodpovědnost za organizovanou hovadinu zvanou AutoMat?

Kdo řekl mladému klukovi, že bicykl mezi tisíce aut, svištících ve stísněném prostru, je dobrý nápad? Kdyby se rozhodoval sám, třeba by soudnost převládla. Mohl jet do školy tramvají, mohl po škole metrem zajet třeba do Prokopáku projet se tam na kole, a mohl dneska ještě žít. Fakt to stálo za to? Komu?

                 
Obsah vydání       23. 1. 2008
23. 1. 2008 Otevřený dopis Janu Švejnarovi: Čím se lišíte od Václava Klause? Petr  Schnur
23. 1. 2008 Klvaňovi došly argumenty - má přehlcenou linku Štěpán  Kotrba
23. 1. 2008 Zkušenosti důchodce (nar. 1940)
23. 1. 2008 DOKUMENT: Tachecí: "jestli ten tiskový mluvčí mluví za ministra dopravy..."
23. 1. 2008 NATO musí mít právo použít jaderných zbraní jako první
23. 1. 2008 Kdo může za české poměry? Milan  Daniel
23. 1. 2008 Blázni byli, kola měli František  Řezáč
23. 1. 2008 Jestli se Rusko otočí východním směrem, bude to naše prohra, ne prohra Moskvy Oskar  Krejčí
23. 1. 2008 Odpovědi Madeleine Albright(ové) Miloš  Dokulil
23. 1. 2008 O budoucím českém prezidentovi může rozhodnout i Kosovo Stanislav  Kliment
23. 1. 2008 Rezoluce ke Kosovu v Radě Evropy prošla, ale jinak...
23. 1. 2008 Fico v Radě Evropy ostře odmítl požadavek revize Benešových dekretů
23. 1. 2008 Rádio zítřka Štěpán  Kotrba
23. 1. 2008 Srolujte si telefon jako Tóru
23. 1. 2008 Otázkou je, čím se živit a uživit Boris  Cvek
22. 1. 2008 Neúcta k vědění se nevyplácí Darina  Martykánová
23. 1. 2008 Michael  Marčák
23. 1. 2008 Rtuťové plomby jsou skutečně škodlivé Jarmila  Procházková
23. 1. 2008 Jaký osud čeká deník Metro? Fabiano  Golgo
22. 1. 2008 Ceny energie rostou. Bude hůř? Petr  Frish
22. 1. 2008 Francie je stardardní evropskou zemí Karel  Košťál
23. 1. 2008 Komu před prezidentskou volbou přihořívá? Miloš  Dokulil
23. 1. 2008 Odvážní lidé zavraždili utýranou a bezbrannou kočku? Sandra  Wain
22. 1. 2008 Britské listy jsme ze svých stránek odstranili, protože jsme je odstranili
22. 1. 2008 Korupce státních úředníků aneb Jak se žije cizincům v ČR
22. 1. 2008 Dodatek k případu s oprátkami Jiří  Jírovec
23. 1. 2008 O smyslu a nesmyslnosti života Eliška  Svobodová
23. 1. 2008 Ošuntělost mi nepřijde jako újma, fňukání ano
23. 1. 2008 Komu co slouží Jan  Polívka
23. 1. 2008 V Praze by jen blázen jezdil na kole Jan  Bláha
23. 1. 2008 Chci instrukce, jak vařit za 40 Kč denně
23. 1. 2008 Mám vážnou obavu o studentovo zdraví Tomáš  Gawron
23. 1. 2008 Situace v Gaze Lukáš  Lhoťan
23. 1. 2008 Nestřílejte divokou svini Gregory Nunzio Corso
23. 1. 2008 Jste jediné, co mohu číst
23. 1. 2008 Britské listy sú neocenitelné
23. 1. 2008 Pane Svoboda, vemou si mě za ženu
22. 1. 2008 Bude hůře - velmi brzo
23. 1. 2008 Proč za to mohou Britské listy?
22. 1. 2008 Romská rodina, zneužívání sociálních dávek a rasismus českých starostů Jan  Potměšil
21. 1. 2008 Volejte ředitelce, volejte Báře aneb čí chleba jíš, toho píseň zpívej
22. 1. 2008 Čas od času oddálit konec dějin Bohumil  Kartous
22. 1. 2008 Distribuční slogany Ondřeje Štindla Štěpán  Kotrba
22. 1. 2008 Vymlátit myšlenky Ivan Odilo Štampach
30. 11. 2007 Jací jsme
2. 1. 2008 Hospodaření OSBL za prosinec 2007