28. 3. 2008
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
28. 3. 2008

Řidiči kamionů jezdí bez nehod a jsou to vyzrálí profesionálové

Když jsem si přečetl zprávu ředitelství silnic a dálnic o tom, že většina kamionů během rekordně největší nehody v České republice překročila povolenou rychlost, vcelku jsem měl chuť si říct, "no to je nám novina". Nicméně večer jsem zhlédl pořad Události, komentáře na ČT. Jako hlavní diskutující byli pan Novák z dopravní policie a pan Šprynar z vedení sdružení dopravců.

A tady jsem se dozvěděl věci, které jsem opravdu netušil. Řidiči kamionů mají v autě omezovač rychlosti, a to na 85 km v hodině. Na dálnicích a rychlostních komunikacích takřka nehavarují, jezdí zcela profesionálně a slušně. Policie na všech kritických úsecích řidiče kamionů kontroluje a přísně postihuje za přestupky. Měření na mýtných branách je nekalibrované /!/ a proto se jím nikdo zabývat nebude. Jejich dostihy při předjíždění jsou moje fikce a tak, že by se předjížděly dva či tři kamiony na dálnici jsou pouhá pomluva bez důkazů a hon na kamionovou dopravu.

No dokud se člověk umí učit, tak je prý mlád... Ale při tomto pořadu jsem omládl asi tak do jeslí. Chápu stav našich silnic a nepoměr mezi množstvím automobilů a jejich kapacitou, ale...

Jezdím víceméně ob den mezi Libercem a Boleslaví. O víkendech na Vysočinu po D1. Zcela běžně za námrazy nebo deště, kdy já mám strach jet 100km (v opravdu velkém a bezpečném autě) mne předjíždějí kamiony s návěsem rychlostí evidentně přes 120 km v hodině. Asi jim nefunguje omezovač, ale vlastně ne vždyť můj tachometr není kalibrován a schválen úřadem k měření rychlosti.

Běžně při zácpách se setkávám s přejížděním kamionu napříč několika pruhy aby zablokoval možnost osobním autům místo nehody objet. Ale ne, vlastně vždyť, na rozdíl ode mne, mají psychologické testy (neuplacené) a jenom já bez důkazů je obviňuji.

Policii jsem viděl jenom na bezproblémových úsecích měřit rychlost, rozhodně ne stíhat a postihovat nebezpečnou jízdu řidičů kamionů. Ale asi jsem se zase spletl a uvádím bez důkazů a statistik svůj osobní dojem.

Sestřičky často mají za přítele řidiče kamionů. Jsou to fajn kluci, někdy jim je i dvacet let. Mají jistě bohatou praxi a jsou zcela bez problémů schopni řídit přemotorovaný automobil s váhou často přez dvacet tun. Nemají sice za sebou vojnu, kde se dva roky museli na řidičák učit, za každý problém dostávali za uši a praxi na nějvětším šuntu dopravce než se na kamion dostali, ale v dnešním světě je přece i vzdělávání v čemkoliv mnohem rychlejší. Možná si stačí trochu zagooglovat.

Možná bych si měl zagooglovat i já. Jak tak jezdím a poslouchám dopravní zprávy tak se mi zdá, že není den aby nebyla nehoda způsobená kamionem. Ale dojem je jen dojem a důkazy nemám...a pan řaditel Šprynar jasně řekl, že je to pomluva.

Co nekomentoval nikdo, je vynikající stav našich dálnic a skvělá reakce při nehodách. Aby kvůli vynikajícím řidičům kamionů neuvázly tisíce lidí v zácpách a nevznikaly pravděpodobně mnohamilionové škody na majetku a nyvyčíslitelné na ztrátě času.

A tak jsem si oddechl. Do teď jsem se na dálnici dost staral, když jsem míjel kamion, nebo on mne, nebo, nejhorší varianta ja stojím před zácpou a za mnou kamion s omezenou rychlostí se blíží nějak moc rychle.

Ale všechno je v pořádku. Kamiony nehody nezpůsobují, jezdí maximálně osmdesát pět kilometrů v hodině, řidiči jsou odpočatí a psychologicky otestovaní vyzrálí jedinci, a kdyby přece jenom se něco stalo, tak na místě bude ihned dopravní policie a zařídí, aby do sebe nenabouralo víc aut.

Zítra se mi ze služby v Boleslavi do Liberce pojede mnohem klidněji. I když si nejsem úplně jist jestli to nebyl předčasný apríl. Ten kontext s (prozatím) největší nehodou na našem území by tomu napovídal...

                 
Obsah vydání       28. 3. 2008
30. 3. 2008 Mobilní telefony "jsou nebezpečnější než kouření"
30. 3. 2008 Paroubek nepřeceňuje příklon orientace Ruska na Asii Štěpán  Kotrba
28. 3. 2008 Svoboda není konzum
29. 3. 2008 Oidipovské Velikonoce na toryovský způsob Karel  Dolejší
29. 3. 2008 Neférové zhodnocení Jan  Čulík
30. 3. 2008 Rozdělování na "muzeum" a "současnost" Boris  Cvek
30. 3. 2008 Průzkum: Většina občanů Evropy proti americkému radaru
30. 3. 2008 Dezinformační válka: Podle obskurních zdrojů prý britská špionáž tvrdí, že nepokoje v Lhase vyvolali čínští policisté
28. 3. 2008 Do týdne budeme mít vlastizrádnou vládu?
28. 3. 2008 Ďžejkob Troudžn a chozrasčot Ivan Odilo Štampach
28. 3. 2008 Prznění češtiny
28. 3. 2008 Rozloží se Severoatlantické společenství?
28. 3. 2008 Rusko stále naléhá na Spojené státy, aby projekt raketové obrany zrušily
29. 3. 2008 Zhasni! Fabiano  Golgo
29. 3. 2008 Únosy a týrání dětí ve jménu Boha, policie a soudu Anna  Čurdová
29. 3. 2008 Jak vydělat na koupi bytu Michal  Rusek
28. 3. 2008 Kubánci smějí mít od nynějška mobilní telefony
28. 3. 2008 Tibetští mniši narušili oficiální čínskou mediální PR akci
28. 3. 2008 Česká sázka na "koalici ochotných" Karel  Dolejší
28. 3. 2008 Kosovem se otevřela otázka poválečných hranic v celé Evropě Karel  Dolejší
28. 3. 2008 Kouzlo úspěchu Jan  Mertl
28. 3. 2008 150 let stará audionahrávka zrekonstruována
28. 3. 2008 Opět je zde zákaz potratů -- ale pro poškozené dítě politici neudělali nic Jitka  Pokorná
28. 3. 2008 Ostrava: Svíčková vigilie za Tibet
28. 3. 2008 Reálný kapitalismus, neboli O kobylkách a vyzobávání rozinek Uwe  Ladwig
28. 3. 2008 ...aneb jak Mafra zabíjí konkurenci Fabiano  Golgo
28. 3. 2008 Za kvalitní Radiožurnál
28. 3. 2008 Blesk: Klamavá reklama
28. 3. 2008 Řidiči kamionů jezdí bez nehod a jsou to vyzrálí profesionálové Petr  Wagner
28. 3. 2008 Neférové snižování daní a matoucí statistiky Michal  Rusek
28. 3. 2008 Přítmí Otokar  Fischer
27. 3. 2008 Remembering Czechoslovakia 1948 and 1968: Reflections on Two Pivotal Years in Czech and Slovak History
28. 3. 2008 Sarko v Londýně příliš nenadchl, Carla vyvolala vzdechy Josef  Brož
27. 3. 2008 Stáří je strašné Miloš  Kaláb
28. 3. 2008 Komunisté neumřeli, bude Paumer i dnes vraždit? Štěpán  Kotrba
28. 3. 2008 Hácha není Topolánek Václav  Chyský
28. 3. 2008 Svaz vyhnanců z Brd: Budování socialismu a míru na padrť Jaroslav  Pour
27. 3. 2008 Ron Paul obhájil své místo ve Sněmovně reprezentantů Jakub  Malinovský
28. 3. 2008 Záviš, kníže pornofolku pod vlivem Griffithovy Intolerance a Tatiho Prázdnin pana Hulota
27. 3. 2008 Kdo všechno "ovlivňoval studenou válku ve prospěch Západu"? Štěpán  Kotrba
27. 3. 2008 Pohled zvenčí: Konec kapitalismu, jak jsme ho znali?
27. 3. 2008 Je opravdu tak těžké poslat dítě do školky?
28. 3. 2008 Knížecí rady Jan  Mertl
28. 3. 2008 Solidarita s protesty v Polsku
27. 3. 2008 Budou nás okupovat Američané i Rusové společně ?
27. 3. 2008 Otokar Fischer -- nejen překladatel Fausta a Zarathustry Nikola  Richtrová
26. 3. 2008 Informace, které by neměly zapadnout Jiří  Jírovec
26. 3. 2008 Kosovo: Jak československá diplomacie selhala Miroslav  Polreich
26. 3. 2008 Kosovo -- naše odpovědnost za konflikt má pokračovat uznáním Miroslav  Polreich
26. 3. 2008 Mirek Topolánek byl pobytem ve Vietnamu dojat
26. 3. 2008 Boj za svobodu není nelegitimní jen proto, že ho podporují Spojené státy Jan  Čulík
26. 3. 2008 Plastiky dneška je Komunistický svaz mládeže Ondřej  Slačálek
21. 3. 2008 Hospodaření OSBL za únor 2008