30. 7. 2007
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
30. 7. 2007

Prokletí komerčních televizí

Digitální rekordéry s velkými harddisky mění televizní trh a likvidují stávající ekonomický model komerčních televizí. Od doby, co firma Seagate přinesla na trh harddisk o neuvěřitelné kapacitě 720 GB (7200RPM SATA 3.0Gb/s, 16MB Cache), trh s o něco menšími harddisky se propadl. Od té doby, co DV-R - digitální záznamové rekordery jsou za babku, vyráběné v korejských mamutích továrnách v miliónových sériích, začaly komerčním televizním společnostem smutné, ba tragické časy. Od té doby., co penetrace mobilními telefony dosáhla 70% a multimediálními verzemi dosáhne téže hodnoty nejpozději za dva roky, těší se na miliardy z televizních příjmů i mobilní operátoři a provozovatelé sítí elektronických komunikací. Mají na to daleko více investic, než nějaká televize a nenesou zátěž regulace. Od té doby, co plazmové televizory chrlí výrobní linky i v Česku a vyprodávají se evropské zásoby, které nejsou fullHD reday a DVBready skoro zadarmo, systémy zvuku 5+1 jsou za pár tisíc, rozšiřuje se množství zákazníků, kteří si skládají domácí kino propojené s počítačem. A sledují doma DVD bez reklam, namísto televize s vtíravě stupidní Jogobellou.

Neklidná doba pro mediální investory, infarktová doba pro majitele licencí. Zlatý důl pro lobbingové agentury a úplatky do kapes poslancům.

Nikdo ještě nevymyslel obchodní model, jak čelit invazi vypalovaček a domácích kin. Všechny pokusy o podmíněný přístup či jiné technologické restrikce zkrachovaly. U hudby i filmů. Není divu, když za této makroekonomické a technologické situace jsou zástupci reklamního trhu skoro šílení z toho, že by mohli přijít o 30% segment trhu veřejnoprávní televize.

"Duopol komerčních televizí" aneb jak je to doopravdy se sirénami trhu bez přívlastků ZDE

Lobbing poslanců ze strany zadavatelů reklamy i mediálních agentur má chuť survival game - boje o přežití. Poslední ránu zasadil konzervativní Vatikán, který oznámil, že se rozhodl pro zavedení digitálního TV standardu T-DMB. Tento systém je přitom odvozeninou od digitálního rádiového standardu T-DAB v podobě, na které byl přijat na poslední konferenci DMB Fora v Soulu a v jaké ho zkoušel v Česku i Český rozhlas. T-DMB umožňuje mobilní příjem v televizi i mobilu. Není nad to mít v této hříšné době kázání stále při sobě.

DAB: rádio s lidskou tváří ZDE

CD-R či DVD-R přijde dnes na šest, DVD-RW na několik desítek korun, DVB-T karta do počítače stojí 2000 Kč, multimediální počítač stojí méně, než měsíční příjem dělníka. Digitální televize i digitální rozhlas zaručují příjem kvalitního signálu (stereo, hi-fi), programovací rekordéry či počítače zajišťují nahrávku toho, co chcete ve chvíli, kdy chcete a sofistikované analyzéry reklamy jako je TiVo odfiltrovávjí ze záznamu pořadů obtěžující oddělenou reklamu. Účinnost reklamy v televizi se tak drasticky snižuje. Snižující se cena naplňuje počty minut až na obtěžující úroveň.

V Londýně je k dispozici 24 megabitový broadband za 1000 Kč měsíčně ZDE

Segmentace trhu po liberalizaci způsobené desítkami digitálních televizních kanálů se zvyšuje. Příjmy televizí jsou ohroženy a tím i jejich schopnost nákupu stále dražších "blockbusterů", zajišťující jim obstání v konkurenci.

Autorskoprávní zločiny a pětikoruna ZDE

Na trh se dostává stále více mediáních konzerv a širokopásmový interaktivní internet a jeho multimediální příležitosti likvidují zájem mladé generace o klasická média.

Rozvrat současných mediálních jistot ZDE

Za těchto okolností se nedá mluvit o přežití stávajících lokálních vysílatelů s plnoformátovým programem. Reklamní business se otřásá v základech, i když si prozatím nikdo nepřipouští, že nastal konec zlatých časů. Vyplašení investoři by mohli utéci ještě dříve, než "to" nastane. Z komerčních televizí přežijí pouze silní - nadnárodní sítě s titulkovanými pořady. Stále rychlejší a stále výkonější počítače a stále snadnější přístup k profesionálním technologiím likvidují technologickou převahu dosavadních profsionálů. YouTube , Curent TV a další collaborative media si získávají mladou generaci.

YouTube/CNN vytvářejí nové paradigma ZDE

Lidé už nechtějí být pouze konzumenty stejné zábavy, chtějí se spolupodílet, chtějí spolutvořit, chtějí se odlišovat. Individiualizace vkusu a potřeb je v přímém protikladu s masovostí, kterou potřebují komerční provozavatelé, mající profit z reklamního zásahu.

Doporučení prezidenta koncernu Time Warner Jeffa Bewkese podle serveru Advanced-Television.com kabelovým operátorům je kanibalistické: operátoři by měli začít nabízet programy všech TV stanic jako video-on-demand (VoD). To ale neřeší problém českých komerčních televizí, neboť zde se talíře na střechách neujaly, obě komerční televize jsou plně závislé na reklamě a vyhlídky jsou kruté. Na trh se tlačí malí, ale o to dravější konkurenti, kteří urvou z té části koláče, na které po více než deset let panoval relativní klid.

Advanced-Television: Bewkes: Everything VOD ZDE

O to prozíravější by měli být voelení zástupci veřejnosti - budou rozhodovat o novele vysílacího zákona, který by měl nejen připravit zemi na switch-off - přepnutí na digitální vysílání, ale měl by zajistit i to, aby komerčním médiím neukrajovala veřejnoprávní televize jediný zdroj příjmů. Veřejnou službu to nezlepší, ale na mediální trh to přinese nenávist a hlad.

9. 9. 2009, 10.10. 2010 anebo 11.11. 2011? ZDE

Poslanci doposud podlehli kouzlu zadavatelů reklamy, bojících se o oněch 30% diváků, které by reklama nezasáhla. Otázkou pouze je, za kolik klíčoví poslanci českého parlamentu reklamním zoufalcům podlehli. Podle mých informací se jedná o směšnou sumu: 15 milionů na osobu. Ale nevěřte pomluvám, byť z dobře informovaných úst...

Reklamní agentury zahájily lobbying za zachování reklamy v ČT ZDE

                 
Obsah vydání       30. 7. 2007
30. 7. 2007 Gordon Brown: "Svět má vůči USA dluh"
30. 7. 2007 České zdravotnictví: šetření na úkor pacientů
30. 7. 2007 Překvapení! Český tisk ignoruje Topolánkovo lhaní v parlamentě
30. 7. 2007 Chci se stát opavským Žibřidem Talmanem Petr  Nachtmann
30. 7. 2007 Zemřel Ingmar Bergman
28. 7. 2007 Premiére, lžete. A Britské listy mají důkaz. Štěpán  Kotrba
28. 7. 2007 Czech Prime Minister Mirek Topolánek has lied in Parliament. Here is the evidence Jan  Čulík
29. 7. 2007 Když lže premiér v parlamentě, je to opravdu vážné
30. 7. 2007 Klvaňa - Člověk s komunikačními schopnostmi té nejvyšší úrovně Jan  Raszyk
30. 7. 2007 Prokletí komerčních televizí Štěpán  Kotrba
30. 7. 2007 J. S. Bach zdarma
30. 7. 2007 Sonet na pamiatku Vojtěch  Mihálik
30. 7. 2007 ČT porušuje zákon, tj. neslouží veřejnosti, když nevěnuje pozornost upadlé úrovni premiéra ČR Michal  Rusek
28. 7. 2007 Proč Česká televize bojuje za radar? Bohumil  Kartous
28. 7. 2007 Proč Britské listy bojují proti radaru?
30. 7. 2007 Neschovávejme své názory za referendum Jiří Š. Cieslar
30. 7. 2007 Kubiceho zpráva byla předem připravenou kampaní Pitra a ODS Jiří  Paroubek
30. 7. 2007 Německá vláda se rozhodla privatizovat železnici Richard  Seemann
30. 7. 2007 Tvrzení o znepokojivém stavu lidských práv v psychiatrických ústavech se neopírá o pravdivé údaje Ivan  David
30. 7. 2007 Záhumenský to ví
30. 7. 2007 Skrytý program za Plánem Biopaliv Bushovy exekutivy
29. 7. 2007 Jak britská rozvědka pomohla Američanům při zatýkání "teroristy"
30. 7. 2007 Soumrak utopií (prvá část) Zdena  Bratršovská, František  Hrdlička
30. 7. 2007 Radar show Václav  Dušek
30. 7. 2007 Forum čtenářů MfDnes Josef  Vít
30. 7. 2007 Do USA bez víz: vděčnost není na místě! Jan  Beer
30. 7. 2007 Děti budou méně doma, podle zákona Bohumír  Tichánek
30. 7. 2007 Dopustilo se těch šest zdravotníků skutečně trestných činů?
30. 7. 2007 Oprava opravy o Wagnerovi
28. 7. 2007 Bush do buše, vlastně do Brd Pavel  Čámský
27. 7. 2007 Pane premiére, nepřeháníte to už více, než je únosné? Jan  Neoral
27. 7. 2007 Americký Kongres zasadil těžkou ránu Bushově projektu raketové obrany v Evropě
28. 7. 2007 Co jsou mikrovlny? WHO o vlivu mikrovln na lidský organismus
29. 7. 2007 Další z obcí odmítla radar v referendu
29. 7. 2007 Magistrát ustoupil tlaku ochránců soukromí
28. 7. 2007 Miroslav Šuta: Vymazal jsem Britské listy z oblíbených
29. 7. 2007 Jsem spíš pro základnu, ale budu i dál publikovat v Britských listech Boris  Cvek

Digitalizace sdělovacích prostředků RSS 2.0      Historie >
30. 7. 2007 Prokletí komerčních televizí Štěpán  Kotrba
13. 7. 2007 Multimediální sdílení obav Štěpán  Kotrba
10. 7. 2007 OFCOM považuje zpravodajství za důležitou součást digitální éry Irena  Ryšánková
10. 7. 2007 Mediální fízlování v 21. století Štěpán  Kotrba
3. 7. 2007 Konec analogového vysílání ČT na Domažlicku   
3. 3. 2007 Rada proti rádiu Štěpán  Kotrba
9. 2. 2007 ČeRT - dosavadní průběh diskuse o možné spojení České televize, rozhlasu a tiskové kanceláře   
9. 2. 2007 Čert nepatří do pekla, ale do televize Štěpán  Kotrba
29. 1. 2007 Čert by mohl zajistit médiím veřejné služby, aby přežila budoucnost Štěpán  Kotrba
22. 1. 2007 Prodi chce očistit televizi RAI od politických i komečních vlivů - ví proč Štěpán  Kotrba
23. 11. 2006 Poplatek za média nic neřeší   
23. 11. 2006 Mediální monopoly narážejí na společenskou potřebu sdílení kultury Štěpán  Kotrba
23. 11. 2006 Autorskoprávní zločiny a pětikoruna Štěpán  Kotrba
23. 11. 2006 Pokud se za autorská díla platí při nákupu kopírovacího materiálu, měla by být zadarmo   
17. 11. 2006 Agitky Českých médií už netáhnou, není divu Štěpán  Kotrba