Situace v Markíze dala připomenout zapomenuté válce o české veřejné mínění
31. 5. 2024 / Albín Sybera
PPF se od koupi CME v roce 2019 moc nezměnila a nadále používá neoliberální a volnotržní narativy k prosazování svých zájmů
Snižování sportovní nabídky v České televizi povede k posílení PPF na českém mediálním trhu
Situace v největší komerční televizi na Slovensku, Markíze ze skupiny Central European Media Enterprises (CME) ve vlastnictví skupiny PPF po čase vynesla nejbohatší českou investiční skupiny do popředí veřejného zájmu.
PPF
se přitom v posledních dvou letech těšila relativnímu
mediálnímu klidu, který zřejmě lze přičíst na vrub její PR
kampani v rámci které se PPF zviditelňuje na konferencích a
mezinárodních
akcích věnovaných bezpečnostním situaci a také vládě
Petra Fialy a její neoliberální dikci 90. let, které je pro PPF
bezmála domácím prostředím.
Navíc Fialova vláda je v médiích nadále vnímána jako určitá úleva v oblasti zahraniční politiky ve srovnání s přecházející vládou Andreje Babiše. Vládní podpora napadené Ukrajiny pak nadále zastiňuje Fialovu podporu svých protějšků, zkorumpovaného izraelského populisty Benjamina Netanjahua a Italky Giorgie Meloni, kteří mají ve svých vládách náboženské extremisty a pravicové radikály,