
Interspar: Superčerstvé pečivo z mraženého polotovaru
2. 10. 2012
2. 10. 2012
21. 9. 2012 / Štefan Švec
"Proč si podnikatelé nenechají své krásné barevné plakáty přečíst před tiskem někým, kdo umí česky?" ptá se čtenář Josef Schwarz. Billboard s krásným Ů vyfotil na Semilsku.
30. 8. 2012 / Tomáš Koloc
Rodným bratrem dnes tak populárního reklamního makaronismu (vytváření sousloví, vytvořených ze slov různých jazyků) je pleonasmus, tedy sousloví z několika slov stejného významu za sebou. Popul...
29. 8. 2012 / Tomáš Koloc
Další velkou skupinou, v níž se často uplatňují dvojjazyčné reklamní makaronismy ZDE ZDE, které nejsou správné ani v jednom z použitých jazyků, jsou památky. Na pražských ulicích jsem například...
28. 8. 2012 / Tomáš Koloc
Co paměť sahá, s prodáváním za ceny končící devítkou začal v Československu předválečný průmyslový hegemon Tomáš Baťa, který využil psychologický objev, že stojí-li něco 99, 90 korun, člověk m...
24. 8. 2012 / Tomáš Koloc
Mají-li mladší generace co závidět nám, dnešním třicátníkům a starším, pak je to fakt, že jsme vyrůstali v době, kdy hrubá gramatická chyba v práci žáka druhého stupně byla šokující a tatáž ve ve...
23. 8. 2012 / Tomáš Koloc
Specialitou našich luhů a hájů jsou dvojsmyslné reklamy se sexuálním podtextem. Nezáleží na tom, zda jde o reklamu na sbíječky, dovolenou či kečup (jako v případě uvedené televizní reklamy - kt...
21. 8. 2012
Fotografii zaslala Markéta Votavová. Je zarážející, že české grafické studio, které bistru vyrábělo štít, nenapadlo čínské zadavatele upozornit, že mají v zadání gramatickou chybu. Že by to byla šk...
21. 8. 2012 / Tomáš Koloc
Tento příspěvek se mírně vymyká z vymezené oblasti reklamní tuposti -- spadá spíše do oblasti reklamní a prodejní indolence velkých firem. "Reklamní" text firmy IKEA mi ze všeho nejvíc připomíná ...
17. 8. 2012 / Tomáš Koloc
Reklamně-ediční tupostí může být také uplatnění reklamy v tupém kontextu. Jako je například vydání sugestivní reklamy na firmu, zabývající se dodávkami plynu, pod článkem, vzpomínajícím oběti na...