12. 3. 2007 / Jan Čulík
Jan Čulík v současnosti píše knihu o českém filmu od roku 1989. Rozborem filmů, které od té doby vznikly, se snaží zjistit, jaký představují hodnotový systém. Nejzajímavější z tohoto hlediska jsou...
17. 1. 2007 / Tomáš Koloc
Včera jsem se byl podívat, jak Jiří Menzel, klasik českého filmu, zabývající se téměř bezvýhradně klasiky (Vančura, Škvorecký, Svěrák, Havel, Vojnovič) natočil svého šestého, tentokrát těžce ...
23. 8. 2006 / Martin Štoll
Jan Špáta, foto Jindřich Štreit
V pátek 18.8. 2006 podlehl krátké, ale těžké nemoci klasik českého filmu, dokumentarista Jan Špáta. V říjnu by mu bylo 74 let. S ním skončilo více než čtyřiceti...
10. 8. 2006 / Jan Čulík
S překvapením jsem ve středu zjistil, že nový filmový přepis dobře napsaného románu Michala Viewegha Účastníci zájezdu je pozoruhodně špatný. Ze sofistikované struktury literárního díla ve filmu ...
23. 7. 2006 / Jan Čulík
"To byla tedy pěkná blbost. Ještěže ten Roden aspoň ušel." To byl výrok návštěvníka kina Hvězda, který seděl vedle mne při sobotním odpoledním promítání údajně "českého" filmu (jak ho uvedl v Uhe...
7. 7. 2006 / Jan Čulík
Velmi dobrý je film Martina Kotíka Všechno nejlepší. Nevysvětlitelně je inzerován jako "komedie", avšak humoru je v něm spíš málo. Je to zajímavá studie o mezilidských vztazích, odehrávající se v p...
4. 7. 2006 / Jan Čulík
Rafťáci jsou další zábavnou, profesionálně vyrobenou, nezávaznou filmovou komedií, která znovu využívá známých a oblíbených českých témat: prázdniny v horké letní krajině, tentokrát při sjíždění ře...
3. 7. 2006 / Jan Čulík
V neděli měl na karlovarském filmovém festivalu premiéru nový film Jana Hřebejka Kráska v nesnázích. Je dobře zahraný a má i vtipné, dobře napsané dialogy. Bohužel, premisa, z níž vychází, a t...
2. 7. 2006 / Jan Čulík
S velkými pochybnostmi jsem zhlédl hodinový film Jana Němce o české surrealistické malířce Toyen a jejím partnerovi, surrealistickém malíři a básníkovi Jindřichu Heislerovi, židovi, kterého celou...
Karlovy Vary 2006:
1. 7. 2006 / Jan Čulík
Problém je, že každý film z železničního prostředí nutně navozuje představu konkurence s Ostře sledovanými vlaky Jiřího Menzela a s Kalamitou Věry Chytilové. Divák se okamžitě musí ptát, kd...