12. 2. 2004 / Miroslav Rafaj
Rád bych reagoval na článek, který na stránkách Britských listů uveřejnil 29.1.2004 bývalý student naší školy, Gymnázia Zlín Lesní čtvrť, Jan Baláč ZDE.
Nejdříve k jeho obecnému názoru na naše ško...
11. 2. 2004 / Miroslav Václav Steiner
Nikdo nepochybuje, že nejlepší pojistkou proti nezaměstnanosti je atraktivní vzdělání. To je samozřejmě ale jenom část toho, co se od uchazeče o dobré místo očekává. Zajímavé informace pro uchazeče...
6. 2. 2004 / Simone Radačičová
Podle Mezinárodní organizace práce (ILO) okolo 246 milionů dětí od 5 do 17 let musí pracovat a 75% z nich vykonává i zdraví nebezpečné úkoly.
Dětská práce ve světě představuje významný ekonomick...
2. 2. 2004 / Ondřej Hausenblas
Je pro učitele (zkušeného i začínajícího) obtížné být moderní, tvořivý, vstřícný?
Kdo zná jen trochu české školství, umí vyjmenovat desítky dobrých důvodů, proč něco nejde. Neměl by však zapomen...
29. 1. 2004 / Jan Baláč
Snem snad každého britského kantora je studentská iniciativa. Ať si student vymýšlí práci pro sebe a pro ostatní. Dohled je nezbytný, ale především vstřícný. V našich zeměpisných šířkách se však o ...
Monitor Jana Paula
26. 1. 2004 / Jan Paul
Jan Čulík v článku "O školství v ČR i jinde" ZDE vyzývá k diskusi nad tím, zda pouhé zvyšování platů učitelů stačí. Přestože konec otázky lze vydedukovat z jeho textu, není formulována a tak se le...
24. 1. 2004 / Jan Čulík
Platy českých učitelů se zvyšují. Existují však i jiné podstatné problémy se školstvím, zdaleka nejde jen o platy. Školství je ovšem problémem v měnícím se světě i v jiných zemích. Zamýšlí se nad ...
20. 1. 2004
Julia Prague: Opravdu mě přivádí k zuřivosti, když vy říkáte: proč by měl popelář financovat doktora? Až dostane popelář infarkt, bude moc rád, že jsem já studovala na univerzitě a absolvovala jsem...
Nad některými výsledky mezinárodního srovnání Česka a zemí OECD ve vzdělávání
19. 1. 2004 / Ondřej Hausenblas
...Česká republika patří k zemím, kde je příjmová diferenciace podle vzdělání výrazná. Máme z toho dělat nějaké závěry o tom, jak těžké je u nás dostat se na školu, která míří až k univerzitnímu v...
5. 1. 2004 / Jana Poslová
Reakce na tento článek. Pane Raszyku,
V KAŽDÉ profesi, tedy nejen učitelské, jsou zaměstnanci, které lze, jak píšete, "označit za hlupáky, zatímco jiné za velmi inteligentní lidi s velk...