26. 3. 2002 / Radek Sárközi
Přečetl jsem si na webu výzvu Jiřího Kostečky k celonárodní diskuzi češtinářů a rozhodl jsem se, že na ni budu reagovat výzvou jinou... Považuji totiž problémy, které nám Jiří Kostečka předkládá k ...
25. 3. 2002 / Juliana
Myslím, že diskuse o školství v (BL i ve společnosti) je potřebná, ale jako všechno tady je vedena nesystémově a patrně si zastánci různých přístupů pouze vymění osobní urážky.
Myslím, že hl...
22. 3. 2002 / Jaroslav Vintrych
Můj syn Pavel navštěvuje ZŠ Třebízského v Kralupech n/Vlt., pátý ročník. Protože je bezproblémový typ, neměl doposud žádné problémy s třídní učitelkou Mgr. Foučkovou. Tato situace platila až do min...
15. 3. 2002 / Jan Čulík
V tomto článku, psaném pro deník Právo, jsme vysvětlili, jaké problémy vznikly v Anglii zavedením univerzitního školného. Dominik Lukeš má ovšem pravdu, že svým univerzitním vzděláním, financovaným...
15. 3. 2002 / Dominik Lukeš
Zavedení školného je jediným možným výsledkem současného směřování českých vysokých škol. V souvislosti se školným se ale často vyskytují velice mylné představy o jeho účelu a možném vlivu na kvali...
13. 3. 2002 / Jan Čulík
Ve své obhajobě nesrozumitelných cizojazyčných textů, jejichž účelem je při přijímacích zkouškách odfiltrovat nevhodné uchazeče o studium, píše děkan Jan Sokol mimo
o jiné toto: "Za dlouhé řeči n...
12. 3. 2002 / Jan Sokol
V Britských listech jsme kritizovali nesrozumitelné, temné cizojazyčné texty, jaké předkládá pražská FHS UK při přijímacích zkouškách žadatelům o studium. Argumentovali jsme, že je neseriózní dávat...
12. 3. 2002 / Andrejka Bernátová
Měla jsem docela těžký den, a měla zase jednu z nálad, že bych nejradši všeho nechala, šla domů, vdala se a měla normální život. Právě jsem přišla z večeře v menze Harvardu. Když píšu tento dop...
15. 2. 2002
K diskusi o kvalitě českého vysokého školství napsal jeden student elektrotechnické fakulty v Plzni toto. Je to kritika, kterou opakovaně slyšíme z mnoha stran:
Studuji elektrotechniku-obor, kt...
14. 2. 2002 / Jiří Tulka
Vážený pane Čulíku, četl jsem váš elaborát z 31. 1. 2002 a s mnoha
věcmi tam souhlasím. Vaše názory jsou však poněkud jednostranné.Typické je,
že se zabýváte ve své eseji jen otázkou hodnocení...