20. 11. 2017
The Trust Project, konsorcium 75 novinářských organizací, se dohodl na osmi klíčových indikátorech, které mají definovat etiku mediální organizace. Těchto osm indikátorů bylo vytvořeno po konzultacích veřejnosti. Týkají se informací o tom, kdo financuje dané novinářské médium, jak se provádějí opravy a zda jsou články zpravodajstvím, názorem či reklamou. Další povinností je citovat zdroje, informovat o tom, jakých pracovních metod autor článku použil a proč se rozhodl psát zrovna na toto téma a publikovat nejrůznější názory a hlasy. Organizace také musejí usilovat o zpětnou vazbu od veřejnosti a povzbuzovat čtenáře, aby přispívali k procesu zpravodajství.
Šéfkou projektu je Sally Lehrman, novinářka, která projekt vede v Marrkkulově středisku pro aplikovanou etiku na Santa Clara University.
Společnosti Google, Facebook, Bing a Twitter nyní budou používat tyto indikátory pro vytváření odznaků hodnoty pro kvalitní novinářskou práci. Některé zpravodajské organizace umístí na svých serverech "Odznak důvěry" a budou tím signalizovat, že se podílejí na tomto projektu.
Podrobnosti v angličtině
ZDE
Diskuse