Řešení dopravních nehod "neodpovědných" chodců
11. 11. 2021 / Stanislav Biler
Ilustrace: Jáchym Bohumil Kartous5. 11. 2018 / František Řezáč
Foto: Michal Vozobule
Automobilovou dopravu omezíme i v nejbližším okolí náměstí Republiky s cílem zatraktivnění centra pro pěší a eliminace současných tranzitních tras (Františkánská – Rooseveltova).
Cyklistiku budeme brát jako regulérní způsob veřejné dopravy, nikoli jen jako rekreační aktivitu.
(Z volebního programu TOP09 pro komunální volby 2018 v Plzni).
Zdá se, že se po volbách podaří prolomit katastrofální dopravní situaci v druhém největším městě Čech, Plzni. https://blisty.cz/art/82993-katastrofalni-dopravni-situace-v-plzni.html
Náměstkem
primátora pro oblast dopravy má být Michal Vozobule z TOP09, z
jejíhož volebního programu cituji v úvodu. PROJET MĚSTO NA KOLE
bylo jedno z hesel na bilboardech této strany, která nyní
spolutvoří koalici na plzeňské radnici s ANO, ODS a ČSSD
Bývalý primátor Zrzavecký, který byl kdysi dopravním náměstkem,
bude řídit oblast bezpečnosti. Před ním řídil na plzeňské
radnici oblast dopravy Ing. Náhlík z KDU/ČSL, která se po
letošních volbách ocitla v opozici.
Občané-voliči se logicky musí nyní ptát, proč to, co bylo dávno slibováno, nebylo splněno už v nedávné minulosti. A logika neúprosně říká, že za to mohou Zrzavecký a Náhlík, neboť i jejich bývalý koaliční partner, ODS, s nynějšími návrhy TOP09 souhlasí. https://plzen.idnes.cz/doprava-centrum-plzen-auta-zacpa-d4i-/plzen-zpravy.aspx?c=A181030_436300_plzen-zpravy_vb
Byli snad oni těmi „žábami na prameni“ při řešení spletité dopravní situace?
Pokud se týče cyklistické dopravy, ta je v Plzni ve srovnání nejen s blízkým zahraničím, ale i s řadou českých měst stále v plenkách. Prý tomu brání Policie ČR, která nechce připustit pohyb cyklistů v hlavním dopravním prostoru, tedy na vyhrazených jízdních pruzích asfaltové vozovky.
http://www.plzenskonakole.cz/cz/dlouha-ulice-po-rekonstrukci-cyklisty-vyhnala-na-chodnik--1467.htm Takže v Plzni i v případě nejnovějších dopravních staveb u hlavního nádraží nebo na Lochotíně platí: cyklisté patří na chodník. Bez ohledu na to, že už došlo k několika nebezpečným střetům cyklistů s chodci. Občané voliči, kteří viděli dopravní řešení třeba v Praze, se musí ptát?
Je v Praze jiná Policie ČR, když jsou tam vyhrazené pruhy pro cyklisty běžné, včetně odbočovacích míst na křižovatkách a policie tomu nebrání, tak jako v Plzni? A není třeba jezdit až do Prahy, natož třeba do Norimberka. Jízdní pruhy pro cyklisty jsou nakresleny na vozovkách dokonce už i v Klatovech, necelých 40 kilometrů od Plzně. Možná bude řešení cyklodopravy v Plzni složitější, než zamezení vjezdu aut na Náměstí Republiky a na Americkou třídu. Uvidíme, pane Vozobule, jen do toho! https://www.top09.cz/regiony/plzensky-kraj/volby/vozobule-vase-duvera-je-pro-nas-zavazujici-24982.html
Diskuse