Školství

Učitelé, počítače a gramotnost

14. 2. 2006 / František Augusta

Pod pojem počítačová gramotnost zahrnujeme znalost obsluhy (manuálu) počítače. Podívejme se na tuto gramotnost blíže. Obecně se dá říci, že i počítač musí mít svoji gramotnost v podobě instalovan...

Plagiátorství má jednoduché řešení

6. 2. 2006 / Ondřej Slačálek

Několik dní se na stránkách BL diskutovalo o plagiátorství seminárních prací na českých školách. Co lze ještě na střední škole pokládat spíše za vcelku nevinné šetření studentského času, kterým stu...

Matkou bifľovania je učenie sa naspamäť

3. 2. 2006 / Igor Daniš

Keď kritizujeme bifľovanie, ktoré som so srdcom neznášal, treba si uvedomiť, že matkou bifľovania je učenie sa naspamäť. To vychádza z tradície pamäti: Doslovne a správne citovať autoritu znamen...

O škole pořád stejně

1. 2. 2006 / Alois Michálek

Slovo je jenom stín činu -- říkávali staří Řekové. Zaplavení Britských listů "slovy" o škole je v poslední době něčím, co evokuje podobné představy. Přesto.

Student je zákazník, nikoliv sluha

1. 2. 2006 / Rastislav Krč

Bojujte za svou službu, bojujte, aby kvalita toho, co nám naši (a nejen naši) rodiče, prarodiče a často i kamarádi, platí byla co nejvyšší a využijte jejich štědrost na 100%.Jsem studentem 2. roční...

Psát seminárky o tom, co je pravda, je důležité

1. 2. 2006

Jako absolvent pražské VŠE se musím přiznat, že několik seminárních prací, které jsem byl nucen vypracovávat během studia, bylo opravdovou ztrátou času (např. "zjednodušené pojetí účetnictví bez po...