Rodiče v Británii kupují dětem hromady hraček, místo aby s nimi trávili čas

15. 9. 2011

čas čtení 2 minuty

UNICEF, úřad OSN pro dětskou problematiku, varoval, že rodinný život v Británii se stal obětí konzumerismu. Rodiče "nesmyslně" hromadí hračky, které kupují svým dětem, aby jim vynahradili, že s nimi nejsou, protože jsou po většinu doby v práci.

Zatímco mají rodiče pocit, že musejí svým dětem kupovat stále další a další hračky, děti samy se vyjadřují, že by byly daleko raději, kdyby s nimi rodiče trávili čas.

Britská pobočka organizace UNICEF zdůrazňuje, že posledlost konzumním zbožím byla jednou z příčin násilností, k nimž docházelo minulý měsíc v anglických městech. Při násilnostech vykrádali teenageři obchody s elektronikou a módním šatstvem.

Studie, kterou spolu s organizací UNICEF financovalo ministerstvo školství, byla provedena v době, kdy předchozí zpráva UNICEFU označila Británii jako jednu z nejhorších zemí v průmyslovém světě z hlediska dětí.

Pro nejnovější studii provedli výzkumníci pro firmu UNICEF stovky pohovorů s dětmi v Británii, ve Švédsku a ve Španělsku. Ptali se jich, co je činí šťastnými a úspěšnými.

Vědci zjistili, že konzumerismus má daleko menší vliv ve Španělsku a ve Švédsku. Obě země dávají daleko větší přednost tomu, aby se děti cítily dobře.

Britští rodiče pracují po příliš mnoho hodin a jsou prostě "příliš unavení", aby měli energii na to hrát si se svými dětmi, které už nezvládají.

Rodiny po celé Británii, bez ohledu na třídní či rasovou příslušnost, si málokdy společně hrají, málokdy společně tráví čas či společně jedí. Děti jsou většinou ponechávány svému osudu.

V britských domácnostech je po většinu doby v dětském pokoji zapnutá televize. Děti mají ve svých pokojích počítače, počítačové hry a širokoúhlé televizní obrazovky.

Zpráva také zjistila, že děti z chudších rodin chodí daleko méně často ven a většinou sedí před televizí či u počítačových her.

Ve Švédsku je společný rodinný život součástí "přirozeného rytmu" každodenního života. Rodiče s dětmi obědvají a večeří, chodí s nimi na ryby, na sportovní akce a tráví s nimi večery.

Ve Španělsku sice otcové pracují dlouhé hodiny, avšak dětem se věnují matky a širší rodinný kruh. V Británii však rodiče s dětmi netráví skoro žádný čas.

UNICEF loni požadoval, aby britská vláda zakázala reklamu zaměřenou na děti mladší 12 let a aby vytvořila takové podmínky, aby rodiče měli kratší pracovní dobu a trávili větší čas doma. Varovala také komunální úřady, aby nelikvidovali dětská hřiště a další infrastrukturu.

Zdroj: ZDE

0
Vytisknout
5767

Diskuse

Obsah vydání | 15. 9. 2011