
Rychlovlaky, anebo co to je
31. 8. 2017 / František Řezáč
čas čtení
<
1 minuta
Pendolino to není. Muselo by jezdit přes 300 km/h.
Byl otevřen nový úsek mezi Bamberkem a Erfurtem, kde na 120 km potřebuje ICE 40 minut. Od prosince 2017 potrvá cesta z Mnichova do Berlína (cca 580 km) 4 hodiny. To už je silná konkurence automobilové a letecké dopravě. Jízdní řády pobočných tratí, například z Hofu nebo Bayreuthu, budou přizpůsobeny tak, aby regionální vlaky dopravily cestující k přestoupení do rychlovlaku.
Počet cestujících by se měl na této trase zdvojnásobit na ročně 3,6 milionu. Zatím se zdůrazňuje doprava osob, jak říká spolkový ministr dopravy Dobrindt a dodává, že:
Byl otevřen nový úsek mezi Bamberkem a Erfurtem, kde na 120 km potřebuje ICE 40 minut. Od prosince 2017 potrvá cesta z Mnichova do Berlína (cca 580 km) 4 hodiny. To už je silná konkurence automobilové a letecké dopravě. Jízdní řády pobočných tratí, například z Hofu nebo Bayreuthu, budou přizpůsobeny tak, aby regionální vlaky dopravily cestující k přestoupení do rychlovlaku.
Počet cestujících by se měl na této trase zdvojnásobit na ročně 3,6 milionu. Zatím se zdůrazňuje doprava osob, jak říká spolkový ministr dopravy Dobrindt a dodává, že:
"Nákladní doprava by se měla provozovat v nočních hodinách. Lokomotivy nákladních vlaků musí splňovat náročná technická kritéria pro takové tratě..."
Nabízí se srovnání s vnitrostátní trasou Praha - Brno nebo Praha - Ostrava. Podrobnosti z BR Frankenschau v němčině ZDE.
13516
Diskuse