18. 1. 2006 / Zdena Bratršovská, František Hrdlička
U zkoušky obstojí nejlépe student, který oddrmolí nejvíc faktů. Současný kult informací utvrzuje rigiditu školského systému.
Se stejným úžasem, s jakým naši předkové mluvili o století pár...
18. 1. 2006 / František Augusta
Rozvoj přírodních věd a především techniky zvyšuje tlak na všechny systémy vzdělávání. Narůstá množství poznatků, které potřebují učitelé a především jejich žáci zvládnout. Naproti tomu nelze...
13. 1. 2006 / Emilie Thomitzková
Učitelé dostali od ministerstva domácí úkol - sepsat nové osnovy. Vyžádaly si to změněné podmínky života a nová očekávání společnosti. Není to úkol snadný. Sepsat knihu kouzel, která zajistí, že se...
9. 12. 2005 / Ivo V. Fencl
Ve dnech 1.-3. listopadu 2005 se uskutečnila v Kongresovém centru (dále KCP) na Vyšehradě jubilejní 10. výstava pražského školství Schola Pragensis (dále SP) ve 112 výstavních stáncích . Byl jsem...
8. 12. 2005 / Václav Dušek
V zájmu pokroku je nutno využít zaručených receptů prověřených minulostí. Tiše a urychleně likvidovat každého, kdo by se mohl, nedej Bože, postavit do čela odporu, probouzet spáče burcujícími p...
11. 11. 2005
Reaguji na článek pana Víta; nemyslím si totiž, že se člověk nemůže naučit jazyk ve škole - jen ho tak trošku oťuknout, míní Lenka Příplatová: Sám pan Vít píše, že rusky se ve škole naučil celkem b...
10. 11. 2005 / Josef Vít
Tak nám televize a tisk představily další díl oblíbeného seriálu ministryně školství paní Buzkové. V krátkých intervalech nám paní ministryně předkládá svoje představy o výuce cizích jazyků....
10. 11. 2005
K vyučování jazykům na střední škole: víte, jak směšně nízká bývá tzv. "hodinová dotace" jazyků na gymnáziích? Tak 3+3 hodiny týdně (např. An a Fr), teprve v posledních dvou ročnících obvykle přibu...
9. 11. 2005
Dovoluji si přiložit návrh petice... Stínový ministr školství za ODS, poslanec Waltr Bartoš navrhl omezit pravomoci akademických senátů, píše Jan Kyncl z ČVUT. Je to pochopitelné: akademické sená...
1. 11. 2005 / Zdeněk Moravčík
Odjakživa platilo, že vysokoškolské studium patří do kategorie špičkového vzdělání, je dobrovolné a není na něj nárok. Stejně tak, že vrcholová kvalita vylučuje dostupnost širokým masám. Jako samot...