Británie: Šílenec Sunak skutečně zrušil projekt výstavby jediné britské vysokorychlostní železnice do Manchesteru
5. 10. 2023
Navzdory odporu tří předchozích konzervati...
3. 10. 2023
 
Henri Murison, výkonný ředitel Northern Powerhouse Partnership, řekl: "Je šílenství opustit projekt, který měl být vlajkovou lodí britské infrastruktury. "
Konzervativní poradci jsou si vědomi toho, jak bude vypadat, když premiér oznámí zrušení vlakové linky do Manchesteru z bývalého nádraží v Manchesteru.kde se koná vyroční konzervativní sjezd.
Premiér strávil několik týdnů přehodnocováním argumentů pro projekt poté, co se náklady vyšplhaly na nejméně 71 miliard liber měřeno v cenách roku 2019, a své rozhodnutí bude rámovat jako důkaz, že je ochoten přijímat nepopulární rozhodnutí v dlouhodobém zájmu země.
Během tohoto procesu však nekonzultoval některé z těch, kteří stojí v centru projektu, včetně vedoucích představitelů společnosti HS2 Ltd, která je pověřena jeho realizací.
Sunak by dokonce mohl oznámit, že vysokorychlostní trať bude končit na okraji Londýna a vlaky budou zastavovat v Old Oak Common, a nikoliv 10 km východně v Eustonu, přičemž část ušetřených peněz bude použita na alternativní dopravní projekty pro sever. 
Někteří členové vlády navrhují, aby se peníze místo toho použily na železniční spojení mezi východem a západem, ačkoli plány na vysokorychlostní trať mezi Liverpoolem a Hullem závisí na tom, zda bude nejprve vybudována část infrastruktury HS2.
Andy Burnham, labouristický starosta Velkého Manchesteru, v pondělí řekl: "Pokud zrušíte HS2, zrušíte tím i možnost, že v dohledné době vznikne nová východozápadní trať přes sever Anglie. Nepřijmeme vágní závazky o zlepšení spojení východ-západ - opravdu ne - protože lidé zde na funkční železnici čekali příliš dlouho a my nehodláme prodat naše vlastní obyvatele na úkor města."
přeskočit propagaci zpravodaje
Darren Caplan, výkonný ředitel Asociace železničního průmyslu, řekl: "Toto neustálé salámové krájení projektu zrazuje původní účel HS2, kterým bylo zlepšit spojení a ekonomiku Spojeného království a zároveň umožnit přidání kapacity klasické sítě a pomoci vládě splnit její cíle čisté nuly. Rozhodnutí o zrušení by také vyslalo mezinárodním investorům hrozný signál o schopnosti Spojeného království realizovat velké infrastrukturní projekty."
Andy Bagnall, výkonný ředitel společnosti Rail Partners, uvedl, že zrušení manchesterské etapy "vyvolá šokovou vlnu v železničním průmyslu, jeho dodavatelském řetězci a u všech, kteří mají na projektu podíl, včetně severních komunit, kterým by sloužil".
Diskuse