Česká společnost toleruje neuvěřitelně vysokou míru podvádění

2. 8. 2013

čas čtení 3 minuty

V českém státě selhává bohužel všechno, píše Michal Mašín, který žije ve Velké Británii. Trávím v ČR druhý měsíc, abych zařídil nezbytné záležitosti okolo rodinného domu. Krom problémů, které si způsobujeme svou důvěřivostí - například, když někomu zaplatíme dopředu, protože nám končí možnost čerpání úvěru ze stavebního spoření a dotyčná osoba je posléze neustále nedostupná. To je řekněme hloupost z naší strany. Je to hloupost, protože čím dám více zjišťuji, že česká společnost je nastavena na neuvěřitelnou míru tolerance podvodného jednání. Toto se se projevuje zejména v restauratérství.

Čepovat pod míru je standard, nad kterým se nikdo nepozastavuje. V minulém týdnu jsem navštívil restauraci Zbrojnice v Třeboni, protože jsem chtěl ochutnat žitné pivo vařené v místním pivovaru. Slečna za pultem přede mne postavila půllitrovou sklenici z poloviny plnou pěny. Když jsem se ji dotázal, zda mi poté pivo dotočí, přicmrndla trošičku z pípy, se slovy, že teď již pivo určitě dojde. Nedošlo, chyběl ještě dobrý centimetr. Poté jsem ji opět požádal, aby pivo dotočila na správnou míru. Opět trochu přicmrndla, a dostala se na pouhý milimetr pod míru. Neprojevila ani trochu velkorysosti.

V podnicích v Británii se mi nikdy nestalo, abych dostal pivo pod míru. Když mě přijeli navštívit přátele z Británie, musel jsem se stydět, protože i v podniku, který vždy dával dobrou míru, jsme tentokrát dostali poctivé tři podmíráky.

Dalším nešvarem jsou zavádějící cenová označení výrobků v akci v supermarketech - v tomto případě konkrétně řetězec Penny. V současné době inzeruje slevu na tokajské víno. Akci nazývají 4 + 2 zdarma, ale zároveň na cenovce uvádějí: Při koupi 6 ks cena a v barevně odděleném poli velkým fontem 56 Kč. Na cenovce je malým písmem dále napsáno cena za 1 ks 89 Kč. Tato cenovka je naprosto matoucí. Jednak fakticky, žádné dvě lahve zdarma nejsou, pouze je všech 6 za sníženou cenu, a dále cena za 1 ks je uvedena tak malým fontem, že mnoho zákazníků musí být uvedeno v omyl.

30.7. 2013 jsem se pokusil dobít si kredit na telefonu s operátorem T mobile pomocí bankomatu České Spořitelny. Poté, co mi kredit ani po půlhodině na mobilu nebyl připsán, kontaktoval jsem operátora. Dozvěděl jsem se, že došlo k jakémusi plošnému výpadku na straně spořitelny, a že se řeší, a že na připsání kreditu mají limit 24 hodin. Problém zjevně nebyl vyřešen ani po dvou dnech.

Nicméně po osobní návštěvě jedné z poboček České spořitelny jsem se dozvěděl, že chyba není na straně České spořitelny, ale jakési tajuplné společnosti, která je prostředníkem mezi T mobilem a Českou spořitelnou.

Konkrétní viník je tedy neznámý. Moje žádost o kompenzaci napáchaného příkoří a hlavně finanční ztráty nutností vybrat si z bankomatu hotovost, abych si mohl kredit telefonu dobít jinou cestou byla pochopena a prý bude posléze stornována srážka za tento výběr. Jak velkorysé. Několik hodin a propálený benzín, které jsem strávil pátráním po tom co se vlastně stalo se nepočítají.

A to je opravdu jen špička ledovce.

0
Vytisknout
10283

Diskuse

Obsah vydání | 5. 8. 2013