Tunel bude. Tunel nebude. Tunel možná přecijen bude...
27. 3. 2017 / František Řezáč
čas čtení
3 minuty
Tunel možná přece jen bude: http://ekonomika.idnes.cz/koridor-cesko-nemecko-tunel-modernizace-fdq-/ekonomika.aspx?c=A170321_133113_ekonomika_bur
Vysokorychlostní tratě (VTR) plus elektrifikace rovná se (český)
kapitalismus. Z toho by měl i soudruh Vladimír Iljič radost. Jak daleko
je ministerstvo dopravy od Berouna? Asi hodně. Jeli někdy úředníci
vlakem třeba na Karlštejn? To je opravdový zážitek. Jezdím do Prahy
poměrně často a mezi Rokycany a Popovicemi u Berouna to opravdu odsejpá
140 kilometrů za hodinu. Od Plzně se staví 4,5 km dlouhý tunel, ale ten
bude brzy hotový a tak budeme mít potěšení z rychlé jízdy ze z Plzně až
do těch Popovic. Jenže pak začínají pomalé jízdy. Poznáte je podle
žlutých velkých cedulí s písmeny Z - začátek a K - konec pomalé jízdy.
Ta jde podle situace na 70 ale taky někde na 40 km/h. Když se podíváte z
okna uvidítě dělníky opravující trať, která se stává už pomalu nafurt
jednokolejkou.
Proto jezdí rychlíky, včetně pendolina z Plzně do Prahy, bratru jeden a půl hodiny na sto kilometrů. Totéž je i na úplně zrekonstruované trati z Plzně do Chebu. Stálé pomalé jízdy u Kozolup a mezi Ošelínem a Pavlovicemi, kde je jakýsi nepovedený můstek. Na úseku z Plané do Mariánských Lázní je kritický úsek v lese u rybníka Regent a Kosího Potoka. Když je dlouho sucho, začne se násep propadat a koleje vlnit, protože byla trať postavena na močále.
Slibovaná důkladná rekonstrukce trati Plzeň - Domažlice se po protestech místních zahrádkářů, Sokolů a hasičů smrskla ve velké části na původní jednu kolej. O tom jsem již dříve psal tady: http://blisty.cz/art/84185.html
To je tah na Mnichov s ostudnou dobou jízdy 5 hodin. Žádná VTR Praha - Mnichov nebude, to je jen kýžený fetiš rádobyodborníků. VTR bude možná(!!!) někdy v roce 2050 z Drážďan přes Prahu a Brno do Vídně.
Jak to bude v "zaostalé" Indii, zde:
Co kdybychom si pozvali ty Japonce taky?
11732
Diskuse