Mezi Scyllou společenských věd a Charybdou liberálního humanismu
13. 12. 2004 / Tim Beasley-Murray
Kdykoli řeknu lidem, kteří nemají nic společného se střední Evropou, že vyučuju česká a slovenská studia, často vyjadřují názor, že po "sametové revoluci" a po vstupu ČR i Slovenska do Evropské uni...
10. 12. 2004 / Martin Škabraha
Rád bych se připojil k zamyšlení Borise Cveka a dalších autorů nad povahou vyučování v českých školách, jednak svou osobní zkušeností, jednak několika obecnými poznámkami.
Krátce, od září tohoto ...
10. 12. 2004 / Jan Čulík
Zpráva Organizace pro evropskou spolupráci a rozvoj o školství, z níž vyplývá, že čeští žáci sice mívají solidní encyklopedické znalosti, ale špatně rozumějí čtenému textu a neumějí ho interpretova...
9. 12. 2004 / Boris Cvek
Studie OECD opět poukázala na palčivé místo českých dětí - špatně rozumějí čtenému textu, neumějí ho dobře interpretovat. (ČTK)
V Česku se ujal názor, že kulturní člověk je ten, kdo zná všelijaká...
Dopis pro Petru Buzkovou:
9. 12. 2004
Vydala Asociace školských odborů. V Britských listech publikujeme v mírně zkrácené a výrazově zjemněné formě.Vážená paní ministryně, dnes 27. 11. 2004, Vám zasílám tento otevřený dopis a velmi Vás ...
9. 12. 2004
Reakce na článek Borise Cveka "Co je smyslem vyučování"Mne na vašem článku vůbec nepopudilo to, že kritizujete úroveň učitelů a výuky obecně. Podotýkám také, že nejsem učitel, každopádně ne na zákl...
6. 12. 2004 / Miroslav Václav Steiner
To je v zásadě hamletovská otázka současných ministrů školství a kultury mnoha zemí. Jaká je na tuto otázku správná odpověď?
29. 11. 2004
Tisková zpráva
Organizace Asociace školských odborů -- Učitelský odborový klub vyzvala textem Učitelé, nevolte ČSSD a stávkujte za české školství, aby pedagogové přistoupili k volbám jako k refere...
29. 11. 2004 / Radek Sárközi
S rozpaky sleduji sérii článků v Britských listech, které se zabývají otázkou, zda zkoušet ústně či písemně. Zdá se mi totiž, že přístup diskutujících pedagogů je velmi formalistický. Není až tak d...
26. 11. 2004 / Boris Cvek
Nakolik rozumí mí oponenti pojmu "test"? Je skutečně možné, aby testy, které mají zjistit úroveň vědomostí studentů a uchazečů o studium, generoval stroj? Tak to napsal pan V. Wagner: "Myslím si, ž...