
To už jim do těch „tenkých“ asi fakt jde!
20. 9. 2025 / Beno Trávníček Brodský
čas čtení
2 minuty
Důležité
také je, že šéfka evropské komise s tímhle plánem podle
dostupných informací souhlasí. Bude zajímavé sledovat, zda
takový postup skutečně vyjde a zda, když bude takto aplikován až
nyní, tj. „dlouho po dvanácté“ (viz aktuální atak evropského
trhu čínskými automobilkami) bude mít šanci odvrátit „syndrom
Detroit“. Každopádně po velmi dlouhé době jsem se přistihl,
že fandím evropskému autoprůmyslu, tedy konkrétně v tomto
ohledu.
Chce
se mi říct (a já to řeknu :-), že kdyby paní Uršula četla
pečlivě Britské listy a v nich moje stále dokola opakované
textíky o potřebě výroby cenou lidových drobných elektromobilů
v Evropě, mohla přijít s takovou myšlenkou už dávno. Je ale
možné, a vzhledem k okolnostem dokonce pravděpodobné, že právě
teď BL číst začala!
Na
netu jsou k dohledání tato její slova:
„Miliony
Evropanů si chtějí koupit cenově dostupná evropská auta, proto
bychom měli investovat i do malých, dostupných vozidel - jak pro
evropský trh, tak i k uspokojení rostoucí globální poptávky.
Proto navrhneme spolupráci s průmyslem na nové iniciativě malých
cenově dostupných aut," řekla von der Leyenová. „Věřím,
že Evropa by měla mít své vlastní E-car. E jako environmental -
čisté, účinné a lehké. E jako economical - dostupné pro lidi.
E jako European - vyráběné zde v Evropě s evropskými
dodavatelskými řetězci. Protože nemůžeme nechat Čínu a další,
aby tento trh ovládli.“ I dle jejích slov bude plánovaná nová
třída pouze elektrická: „Ať už to bude jakkoli, budoucnost je
elektrická a Evropa bude její součástí. Budoucnost aut - a auta
budoucnosti - musí být vyrobena v Evropě,“ upřesnila
předsedkyně Evropské komise.
280
Diskuse