Britská vláda zahajuje reklamní kampaň proti serverům typu Parlamentních listů

16. 2. 2017

čas čtení 2 minuty

Česká vláda si u nich naopak kupuje reklamu

Přemýšlejte: Jsou toto seriozní zprávy, anebo prostě jen nesmysly?

Tento týden byl v Británii odsouzen sedmnáctiletý neonacistický mladík, který si doma vyrobil bombu. V den, kdy byla zavražděna poslankyně Jo Coxová, napsal tento mladík na Facebooku: "Tommy Mair (vrah Coxové) je HRDINA. V Británii je díky tomuto muži o jednoho rasového zrádce méně."

U soudu vyšlo najevo, že mladík byl naverbován tajnůstkářskou neonacistickou organizací Národní akce, kterou britská vláda loni v prosinci zakázala. Je to první pravicová organizace v Británii zakázaná podle zákonů proti terorismu. Na chatroomu, který byl nalezen v chlapcově mobilu, diskutovali aktivisté o vyhazování mešit do povětří a o používání metod IRA.

Nacionalistická propaganda se dnes přesunula do mainstreamu. Americké Parlamentní listy, Breitbart News, začínají vycházet v Německu a ve Francii. Breitbart Londýn už začal vycházet a podobně jako Parlamentní listy v ČR šíří tři jednoduchá tvrzení: imigranti jsou špatní, muslimové jsou špatní a EU je špatná.

V atmosféře rychle se šířící bigotnosti a dezinformací zahájila vláda Theresy Mayové kampaň, která tomu má čelit. V rámci vládního projektu v hodnotě 60 milionů liber (1,8 miliardy Kč) bude reklamní agentura M&C Saatchi bojovat proti sílícímu vlivu propagandy ultrapravice.

Tato reklamní agentura byla v minulosti nesmírně úspěšná, otázkou však je, zda zaznamená úspěch i v nynější, zcela nové situaci. Vysvětluje, že nemá realizovat celostátní reklamní kampaň, ale podporovat práci občanských organizací, které se už v Británii snaží odrazovat lidi od extremistických myšlenek.

V boji proti extremismu se bude agentura zaměřovat především na nerozhodného voliče. Zastává názor, že nemá smysl snažit se přesvědčovat fundamentalistické extremisty. Hlavním nástrojem má být strategické cílení na občany, na něž může tato práce pozitivně působit.

Možná ale hlavním problémem není extremní pravice, která podle některých odborníků v Británii slábne, ale skutečnost, že mainstreamová média nyní klidně publikují ultrapravicové názory a hrubě urážlivé výroky, aniž by brala v potaz, co si myslí jiní lidé.

Podrobnosti v angličtině ZDE

0
Vytisknout
7230

Diskuse

Obsah vydání | 20. 2. 2017