Jak dělá Dopravní podnik hlavního města Prahy PR

Bezpečnost především, lidskost nemáme v manuálu

3. 8. 2017 / Bohumil Kartous

čas čtení 2 minuty

Odpověď Dopravního podniku Hl. m. Prahy:

"Dobrý den, i přesto, že se Vám to nemusí líbit, má nástup s kočárkem do prostředků veřejné dopravy jasná pravidla. Pokud je skutečně pravda, že dle Vašeho vyjádření rodina s kočárkem tramvaj dobíhala, stává se v takové chvíli nastupování do tramvaje, hlavně z bezpečnostních důvodů, krizovým okamžikem. Řidič v takové chvíli o nástupu skutečně nemusí vědět, proto je ve Smluvních přepravních podmínkách (bod 7.1 – Přeprava dětských kočárků) jasně stanoveno, že "před nástupem do tramvaje nebo autobusu dá cestující s dětským kočárkem znamení řidiči zvednutím paže; nastoupit lze pouze s vědomím řidiče...". Pokud tato podmínka nebyla dodržena, není možné v takové situaci řidiče jakýmkoliv způsobem sankcionovat. Pokud se i přesto domníváte, že došlo k pochybení ze strany řidiče, využijte náš kontaktní formulář na www.dpp.cz/kontakty. Děkujeme za pochopení."

Chápu jasná pravidla, stejně jako předpokládám, že pravidla mají určovat mantinely, nikoliv - nutně - přesný popis jednání v dané situaci. A že to je právě taková situace. Řidič, který musí při výstupu a nástupu kontrolovat dveřní prostor a s největší pravděpodobností vidí, že tam stojí matka s kočárkem, která by chtěla nastoupit, jí nepochybně může nástup umožnit, aniž by přitom jakkoliv pravidla porušoval. Záleží pouze na jeho ochotě tak učinit. Představoval bych si, že Dopravní podnik hlavního města Prahy, když už zaměstnává lidi na to, aby mu zajišťovali komunikaci na sociálních sítích, naučí své administrátory, aby kromě citování jízdního řádu uměli také jednat alespoň deklaratorně ve prospěch těch, kterým veřejná doprava slouží. Setkal jsem se totiž mnohem více s ochotou řidičů pět vteřin počkat, než zavřou dveře. Do komunikace by tedy bylo vhodné vtělit, že ochota a lidskost patří k tomu, co by měl mít řidič tramvaje na zřeteli. Ale psát pražskému dopravnímu podniku návod, jak dělat PR, nebudu.

0
Vytisknout
7947

Diskuse

Obsah vydání | 8. 8. 2017