
Katastrofální diskriminace seniorů při očkování v ČR
3. 5. 2021
čas čtení
4 minuty
Dnes se opakovaně od rána nemohu přihlásit do
rezervačního systému (mzcr pro očkování proti covidu) pro již existující a
validované registrace na očkování pro 2 osoby starší 70 let - viz.
přiložené printscreeny s jejich čísly pojištěnce a kontaktním tel.
číslem (ty zde nepublikujeme, pozn. red.). Na infolince 1221 mi obsluha není schopna pomoci problém
vyřešit (záznam). Kontakt 1221 + 1 + 2 (technická podpora) je neustále po
mnoho minut obsazen hudební smyčkou, píše Miroslav Hyliš z přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze.
Uvedené
osoby byly zaregistrovány 1.3. t.r. Po měsíci a půl čekání na termín na
očkovacím místě Praha Prosek byly s PIN 2 přegistrovány na údajně
rychlejší očkovací místo Thomayerova nemocnice na konec května, resp.
června. Mezi tím jejich mladší sousedé z domu, sousedé z malé rekreační
oblasti (nesrovnatelně menší hustoty než Praha) a dokonce sestra
mladší o 10 let! dostali po sms avízu očkovacího centra prioritní
termín volného místa v centru O2 za nekolik málo dnů !? Já je nemohu ani
svou vlastní iniciativou přeregistrovat.
Můžete
mi prosím zprovoznit v registracním systému přístup pro tyto 2 osoby,
aby mohly být též přeregistrovány k bližšímu termínu?
A také (příp. i další z emailových adres) vysvětlit jak, to že v praxi neexistuje všude proklamovaná věková prioritizace seniorů? Přesněji se objevuje přímá diskriminace.
Jak
to, že jiným lidem (mladším o 10 let¨) chodí sms avízo o volném místě k
očkování a termín dostanou do několika málo dnů a jiní, senioři 70+
jsou odkázání na mnohatýdenní (přesněji mnohaměsíční) čekaní !
Místo
dennodenní propagandy jaké další věkové skupiny se již mohou do systému
hlásit k očkování, byste měli spíše podchytit systémové chyby, díky
kterým vypadávají ti nejstarší a nejohroženější, pro které jste
registraci otevreli již před více než dvěma měsíci!
P.S.
omlouvám se všem v kopii za nevyžádanou zprávu, např. p.Čulíkovi z
Britských listů, kde se o problematice celého českého managementu
"zvládání" covid pandemie dlouhodobě píše. Dávám tímto svolení k
případnému zveřejnění případu.
Perlička na konec, právě dnes jsem ze
strany zaměstnavatele dostal (jako ohrožená skupina vyučujících akademických.pracovníků) kód k vlastní registraci (věk - pár let do 50). Škoda, že
se nemohu dopustit podvodu a svůj termín přepustit seniorním rodičům.
Dochází panu ministrovi, tvůrcům rezervačního systému, jak v praxi
funguje?
Dodatek pro upřesnění události. Souhrn: během pokusu o změnu (pomalého)
registračního místa došlo k zablokování přístupu. Přístup nebylo možné
obnovit ani s pomocí telefonické podpory. Jinak vstřícnou asistencí bylo
doporučeno počkat do odpoledne. Nic se ovšem nestalo. Přihlašování do
systému bylo odepíráno, jako neplatný se hlásil i PIN2. Po zveřejněné
emailového kontaktu-stížnosti mi zavolala podpora systému s vysvětlením,
že došlo k celkové blokaci registrace a nejsou schopni krok vrátit - se
stavem nic víc nezle udělat, doporučili vytvořit zcela novou rezervaci....Vše
od samého začátku. Po obdrženi PIN 1 a výběru údajně rychlejšího
velkokapacitního vakcin. centra v O2 areně přišel vzápětí PIN2. Kdo by
si ovšem myslel, že nyní už výběr termínu a jeho potvrzení proběhl
hladce, ten by se zmýlil. Tentokrát se objevila chybová hláška, že
rezervaci není možné provést, protože jejich počet přesáhl 2 rezervace k
očkování za 365 dní.....v systému stále přetrvával nějaký relikt staré
registrace (navzdory ujištění technické podpory že již není, a nelze se k ní
tedy přihlásit). Následovalo tedy druhé kolečko poslechu hudební smyčky,
seznámení asistenky na telefonu s celou situací, aby obě staré
rezervace definitivně vymazala (tentokrát se adminům zobrazovaly) a uvolnil se
přístup pro vytvoření rezervace nové.
8943
Diskuse