
Vlaky: Česko stále zaostává
5. 6. 2017 / František Řezáč
čas čtení
2 minuty
Nyní tedy čísla. Při výpočtu jsem odečetl časy na pobyt v zastávkách. ICE z Mnichova do Norimberka nikde nestaví. Intercity Expres ICE je technicky a konstrukčně srovnatelný s vlakem Pendolino, který provozují ČD.
Rychlík z Mnichova do Norimberka jede průměrnou rychlostí 100 km/h. Přibližně stejnou vzdálenost 176 kilometrů z Chebu do Berouna jede český "rychlík vyšší kvality" (???) průměrnou rychlostí 80 km/h.
ICE Mnichov - Norimberk 175 km jede
průměrnou rychlostí 140 km/h. Pendolino jede z Chebu do Berouna (tam
nestaví), průměrnou rychlostí 90 km/h.
Proč tomu tak
je? Proč byl za miliardy přestavěn tzv. III. koridor Beroun - Cheb,
vyměněny mosty, napřímeny oblouky, vybagrován starý, postaven nový
spodek i koleje, modernizovány stanice a nádraží? Ví to někdo? Ptá se
někdo?
Například na úseku z Chebu do Plzně je už
"tradičně" několik "pomalých jízd". V močále mezi Mariánskými Lázněmi a
Chodovou Planou závisí stav trati na tom, zdali dlouhodobě prší nebo ne.
Lepší je když prší, násep "plave" na vodě. Když je dlouho sucho, trať
se zvlní. Jakýsi můstek mezi Pavlovicemi a Ošelínem se musí projet
rychlostí 70 km/h. U Kozolup se pořád jezdí 50 km/h, i když byl
sesouvající se nadjezd nad silnicí nedávno následně a nákladně
přestavěn. A tak dále údolím skal u Pavlovic i Berouna...
Ale máme naději! Až vyhraje volby strana, která chce řídit stát jako
firmu, dočkáme se určitě nápravy. ČD a Správa železniční dopravní cesty
jsou státní podniky. Tak jen do toho. Ano, možná už se dalo něco udělat
za ty čtyři roky, kdy mělo ANO prst na financích i ministerstvo dopravy.
Hic Rhodus, hic salta, Andreji a Dane! Ukažte nám konečně, jak se to má dělat!
12471
Diskuse