Návrat socialismu v dopravě, vodárenství a odpadech
31. 5. 2017
/
František Řezáč
čas čtení
1 minuta
Jak oznamuje MFD, chystají se kraje zřídit znovu krajské podniky pro autobusovou dopravu, které se za socialismu jmenovaly ČSAD, Československá automobilová doprava.
Tržní komsomolci pod vedením Václava Klause zprivatizovali fungující městské podniky v dopravě, vodárenství, úklidu měst a hospodaření s odpady.
S tím šla ruku v ruce snaha rušit lokální železnice. V tom byl proslulý zejména ministr privatizace Tomáš Ježek.
V jedné teledebatě se svěřil Bubílkové a Černému, že při výjezdu z Prahy na Tachovsko musela jeho šestsetřináctka čekat u přejezdu, až přejede motoráček. A on v něm skoro nikdo nebyl! Zrušit, volal.
V Plzni prosluli privatizační mánií
náměstek primátora Mračka Zdeněk Prosek (později primátor a poslanec za
ODS).
Jemu sekundoval pan Jaroslav Jurečka, poslanec, náměstek ministra
financí pověřený kupónovou privatizací a pak senátor. Jurečka se nechal
delegovat do OF jako bývalý reformní komunista ze Škodovky. Byl dokonce
předsedou plzeňské Obrody. Jenže po zvolení do Federálu už se v Obrodě
neukázal. Pod vlivem Václava Klause jaksi prozřel, jak napsal v trapné
omluvě svým členům v Plzni.
Naštěstí šli tito pánové po
letech od válu i se svým guru Klausem a už nemůžou víc škodit.
Nicméně
bychom na ně neměli zapomínat. Kolik nás asi stály experimenty těchto
pánů inženýrů? Inženýrů dvojího typu: dle diplomu a dle inženýrství
sociálního, které tak pranýřovali.
Oni tenkrát křičeli ve
sboru: Komunální podniky, to jsou tisíce městských socialismů !!! Co
tomu asi budou říkat dneska? Budou se v pomyslém hrobě obracet..?
Zdroj:
http://plzen.idnes.cz/autobus-verejna-doprava-0wb-/plzen-zpravy.aspx?c=A170530_090913_plzen-zpravy_pp
13911
Diskuse