Návrat socialismu v dopravě, vodárenství a odpadech
31. 5. 2017
/
František Řezáč
čas čtení
1 minuta
 Jak oznamuje MFD, chystají se kraje zřídit znovu krajské podniky pro autobusovou dopravu, které se za socialismu jmenovaly ČSAD, Československá automobilová doprava. 
Tržní komsomolci pod vedením Václava Klause zprivatizovali fungující městské podniky v dopravě, vodárenství, úklidu měst a hospodaření s odpady. 
S tím šla ruku v ruce snaha rušit lokální železnice. V tom byl proslulý zejména ministr privatizace Tomáš Ježek. 
V jedné teledebatě se svěřil Bubílkové a Černému, že při výjezdu z Prahy na Tachovsko musela jeho šestsetřináctka čekat u přejezdu, až přejede motoráček. A on v něm skoro nikdo nebyl! Zrušit, volal. 
 
 
 
V Plzni prosluli privatizační mánií 
náměstek primátora Mračka Zdeněk Prosek (později primátor a poslanec za 
ODS). 
Jemu sekundoval pan Jaroslav Jurečka, poslanec, náměstek ministra 
financí pověřený kupónovou privatizací a pak senátor. Jurečka se nechal 
delegovat do OF jako bývalý reformní komunista ze Škodovky. Byl dokonce 
předsedou plzeňské Obrody. Jenže po zvolení do Federálu už se v Obrodě 
neukázal. Pod vlivem Václava Klause jaksi prozřel, jak napsal v trapné 
omluvě svým členům v Plzni.
Naštěstí šli tito pánové po 
letech od válu i se svým guru Klausem a už nemůžou víc škodit.
 
 Nicméně 
bychom na ně neměli zapomínat. Kolik nás asi stály experimenty těchto 
pánů inženýrů? Inženýrů dvojího typu: dle diplomu a dle inženýrství 
sociálního, které tak pranýřovali.
Oni tenkrát křičeli ve 
sboru: Komunální podniky, to jsou tisíce městských socialismů !!! Co 
tomu asi budou říkat dneska? Budou se v pomyslém hrobě obracet..?
 
Zdroj: 
http://plzen.idnes.cz/autobus-verejna-doprava-0wb-/plzen-zpravy.aspx?c=A170530_090913_plzen-zpravy_pp                                  
  
 
 
15215
 
Diskuse