Petr Skokan: Televizní reklamu může ztišit zákon

1. 12. 2011

čas čtení 2 minuty

tisková zpráva

Praha 1.12.2011 - Hlasitost reklam v televizi je v poslední době diskutovaným tématem. V referendu se k němu právě vyjadřují i Véčkaři. Podle poslance VV Petra Skokana by ztlumení komerčních spotů mohl přinést zákon.

"Televizní diváci by neměli být ohlušováni řvoucí reklamou. Osobně vnímám hlasitost komerčních bloků jako obtížný fakt, se kterým se nehodlám smířit," uvádí poslanec VV Petr Skokan v souvislosti s tématem, o kterém se v poslední době stále víc diskutuje. Osobně oslovil ředitele všech domácích televizí s žádostí o ztlumení reklamy ve vysílání už na počátku letošního roku v rámci svého vystoupení na půdě parlamentu při semináři k mediální problematice.

"Hlasitá reklama diváky obtěžuje, mnoho z nich se kvůli tomu na mě obrací," říká poslanec a člen sněmovního volebního výboru, který se věnuje médiím. Nedávno vznikla dokonce i Petice pro prosazení stejné hlasitosti reklamy a ostatních pořadů v televizi a v říjnu o stejném tématu opětovně jednala i Rada České televize.

"Na jedné straně stojí snaha zadavatelů a výrobců reklamy co nejvíce zaujmout diváka. Mnohý spot působí hlučně, protože je zasazený do tiché pasáže vysílaného pořadu, ve které snáz vynikne," vysvětluje poslanec s tím, že hlasitost reklamních bloků je tématem nejen u nás, ale i v sousedních zemích a také ve Spojených státech. "Prvním krokem k nápravě dnešního stavu by mohlo být, kdyby hlasitosti reklam měřil Český telekomunikační úřad, jak navrhují autoři zmíněné petice."

Podle Skokana by pak řešení mohla přinést legislativní úprava. Ke stejnému závěru došla na svém 19. zasedání 18. října i Rada ČT. Ta oslovila volební výbor Poslanecké sněmovny se žádostí, aby se touto problematikou zabýval a eventuálně inicioval změnu zákona. Inspirovat se zákonodárci můžou v některých evropských zemích, například na Slovensku, kde už čtyři roky platí zákon, který zakazuje vysílat reklamu a teleshopping se zvýšenou hlasitostí.

"Zajímavou cestou jdou Spojené státy, kde Kongres přijal zákon, který donutí výrobce televizorů zajistit technicky srovnání hlasitosti reklamních bloků na úroveň shodnou s hlasitostí zvuku sledovaného pořadu. Vzhledem k tomu, že zůstává otázkou, zda se takto upravené televizory budou vyskytovat celosvětově, nebo pouze v modelech určených pro USA, bude jistější spoléhat na naši vlastní zákonnou úpravu. Budu její vznik iniciovat," dodává Petr Skokan s tím, že rozhodující pro jeho další kroky bude výsledek právě probíhajícího referenda Véčkařů k tomuto tématu.

0
Vytisknout
4397

Diskuse

Obsah vydání | 1. 12. 2011