Ruská tisková agentura obviněna, že cenzuruje zprávy kritické vůči Putinovi

29. 11. 2011

Kreml zahájil před ruskými volbami kampaň, jejímž cílem je zabránit Rusům v přístupu ke kritickým západním médiím. Tvrdí to bývalý zaměstnanec tiskové kanceláře RIA-Novosti, který na protest proti tomu rezignoval.

Tisková kancelář RIA-Novosti prý o minulém víkendu nařídila tomuto překladateli, aby nevydával před volbami články kritické vůči Vladimíru Putinovi a jeho straně Jednotné Rusko.

Po vydání tohoto příkazu rezignoval Grigorij Ochotin, zaměstnanec tiskové kanceláře RIA-Novosti na své místo. Pracoval pro server Inosmi, který překládá články ze zahraničního tisku a který provozuje tisková kanceláře RIA-Novosti.

"Řekli mi zcela jasně, abych ostře kritické články o Putinovi či o Jednotném Rusku nepřekládal," řekl Ochotin. "anebo řekli, můžete něco z toho překládat, ale změkčete titulky a nedávejte ty články na titulní stranu." Ochotin tvrdil, že příkaz přišel z vedení tiskové kanceláře RIA-Novosti.

Avšak mluvčí tiskové kanceláře RIA-Novosti Alla Naděžkina uvedla, že její tisková kancelář "zaujímá neutrální a objektivní postavení". Ochotin se podle ní dopustil "zjevně zkreslených výroků týkajících se strategie tiskové kanceláře RIA-Novostia Inosmi. Jsou založeny čistě na jeho vlastních fantaziích." Nikdo nikomu nenařizoval, aby změkčoval titulky, uvedla.

Marina Pustilniková, šéfredaktorka serveru Inosmi, odmítla potvrdit či vyvrátit, že byl vydán takový příkaz. "Podívejte se na naše stránky - najdete tam spoustu materiálu o volbách a o Putinovi."

Kreml je v poslední době silně nervózní, co se týče podpory veřejnosti pro Putina. Z průzkumů veřejného mínění vyplývá, že podpora pro Jednotné Rusko a Putina systematicky klesá.

Většina Rusů získává své zpravodajství ze státní televize, kterou řídí Vladislav Surkov, ideolog Kremlu a Putinův spojenec. Avšak Rusové silně využívají internetu a mnoho z nich používá nyní internet jako nezávislý zdroj zpravodajství.

Podrobnosti v angličtině ZDE

0
Vytisknout
3619

Diskuse

Obsah vydání | 1. 12. 2011