Kulturní ofenziva podnikatelského ducha
10. 10. 2019
/
Albín Sybera
čas čtení
1 minuta
Uzavření spolupráce mezi
Univerzitou Karlovou a společností Home Credit (v BL ZDE)
poměrně dobře ilustruje nejenom dlouhodobější snahy vedení skupiny PPF
normalizovat své kontroverzní metody „podnikání“, ale zároveň i některé axiomy
reality ČR v polistopadové éře.
Na straně jedné se tak
skupina PPF snaží prostřednictvím spřízněných mediálních uskupení (LN Andreje
Babiše ZDE,
či Info.cz z CNC Daniela Křetínského a Patrika Tkáče) o nepokrytě propagandistický
diskurs, možná ve snaze vyvážit sílící kritiku svých aktivit na centralizovaném
trhu v Čínské lidové republice.
Na straně druhé pak více
vynikají skutečnosti, nad kterými se mediální život v české kotlině ani
nijak nepozastavuje. Například to, že Magistrát hl. města Prahy využívá účty
vedené u PPF Banky je dnes naprosto transparentní záležitost a může se jevit i
nezajímavě (pro ty, které to přesto překvapí: ZDE).
V kontextu více novodobých „podnikatelských“ úspěchů PPF skupiny může mít tato skutečnost s kořeny v počátcích tohoto století zajímavou
vypovídací hodnotu.
Například okolnosti, za
jakých PPF skupina získala v loňském roce podíl ve státem většinově
vlastněné ČD Telematice od společnosti olomouckého podnikatele Pavla
Hubáčka (ZDE).
Anebo strategickou koupi O2 od španělské firmy Telefónica (která ji získala od
českého státu) a následné osamostatnění a vytvoření České telekomunikační
infrastruktury (ZDE).
Skupina PPF měla a má
k českému státu blízko. Ostatně ve výše zmiňovaném rozhovoru LN
s Jaroslavem Kuberou většinový vlastník PPF Petr Kellner svůj zájem o ČR,
podobně jako v poslední výroční zprávě PPF (ZDE), dává jasně najevo.
10320
Diskuse