Rusko nemůže přesměrovat export ropy na východ. Chybějí tankery

19. 12. 2022

čas čtení 1 minuta
Valentin Katasonov tvrdí, že Rusko potřebuje 240 ropných tankerů, aby zvládlo vývoz ropy pouze na svých vlastních lodích. Ale v současnosti jich má o 60 - 70 méně. Je to proto, že mezi lety 1990 a 2014 přestalo takové lodě stavět a nyní postrádá kapacitu k rychlému navýšení jejich počtu.

Nedávná tvrzení, že Moskva posílila své schopnosti stavby lodí, jsou nadhodnocená, protože většina nových lodí pochází z jihokorejských loděnic a jsou jen mírně upraveny, aby Rusové mohli tvrdit, že je postavili.

Po skončení studené války ruské úřady předpokládaly, že mohou používat zahraniční lodě k vývozu ropy - a že mohou zaplatit západním společnostem, aby pojistily i ty, které budou nadále operovat buď pod ruskou vlajkou, nebo pod výhodnou vlajkou Kypru, Malty a Řecka.

Ale tato neúspěšná politika nyní vede ke katastrofě. Sankce Západu proti ruské ropě znamenají nejen to, že může zablokovat používání lodí s vlajkami EU a donutit Rusko, aby je rychle a bez varování vyměnilo, ale také to, že síla západních pojišťoven může být nasazena i proti ruským lodím.

Ruská vláda může zajistit nějaké lodě, ale potřebuje postavit další – a současná situace je nebezpečně nestabilní. Pokud Západ zablokuje jihokorejské loděnice v dodávkách lodí do ruských loděnic, Rusko nebude samo stavět větší množství lodí, které tak zoufale potřebuje.

Ztroskotání z 90. let, kdy byla zničena obchodní flotila SSSR, tak pokračuje.

Zdroj v ruštině: ZDE

2
Vytisknout
4370

Diskuse

Obsah vydání | 21. 12. 2022