Emisní skandál koncernu VW sílí, může se dotknout i benzínových motorů

4. 11. 2015

čas čtení 1 minuta


Dalších 800 000 vozidel značky Volkswagen vykazuje nepravidelnosti, pokud jde o emise, zjistilo vnitřní vyšetřování samotné společnosti. Výrobce odhaduje, že náklady odstranění poslední závady dosáhnou zhruba 2 miliard eur.


Špatné zprávy se hromadí. Společnost již čelí svému největšímu skandálu, když připustila, že instalovala software vyprojektovaný tak, aby zmátl emisní testy pro dieselové motory.

Dosud se v rozšiřujícím se skandálu jednalo hlavně o emise oxidů dusíku. Ale nové odhalení zahrnuje také emise oxidu uhličitého.

Podle VW se poslední nález týká "především vozidel s dieselovými motory," což znamená připuštění možnosti, že by problém mohly mít i vozy s benzínovými motory.

Nový skandál bude podle odhadů stát společnost další 2 miliardy eur, zatímco předchozí již vyvolal náklady ve výši 6,7 miliard.

První skandál již vedl k poklesu prodejů. Všichni velcí výrobci kromě VW oznámili meziroční nárůst prodeje na americkém trhu.

Podrobnosti v angličtině: ZDE

0
Vytisknout
6030

Diskuse

Obsah vydání | 5. 11. 2015