14. 1. 2019
Foto: "Evropská unie chce zabít náš šálek čaje!" Výběr probrexitových reklam na Facebooku
Desítky tisíc britských liber jsou v těchto dnech na Facebooku
investovány do cílené probrexitové reklamy, přestože - navzdory britským
zákonům - není známo, kdo to platí. A děje se to navzdory tomu, že
Facebook přislíbil, že zavádí nové principy transparentnosti týkající se
zveřejňování politické reklamy na svých stránkách.
Před klíčovým hlasováním o probrexitové smlouvě Theresy Mayové vyjednané s Bruselem, k němuž má dojít v úterý, vydala relativně neznámá britská "organizace" jménem "Britain's Future" za poslední týden 31 000 liber (899 000 Kč) za více než 200 cílených probrexitových reklam, jimiž se snaží přimět voliče, aby napsali svým poslancům a přiměli je, aby hlasovali pro brexit.
Není však známo, kdo je zdrojem těchto peněz. Za poslední tři měsíce vydala tato organizace na zveřejňování probrexitových inzerátů na Facebooku 88 000 liber ( 2,5 milionu Kč).
Podrobnosti v angličtině
ZDE
Diskuse