Kulturní ofenziva podnikatelského ducha

10. 10. 2019 / Albín Sybera

čas čtení 1 minuta

Uzavření spolupráce mezi Univerzitou Karlovou a společností Home Credit (v BL ZDE) poměrně dobře ilustruje nejenom dlouhodobější snahy vedení skupiny PPF normalizovat své kontroverzní metody „podnikání“, ale zároveň i některé axiomy reality ČR v polistopadové éře.

Na straně jedné se tak skupina PPF snaží prostřednictvím spřízněných mediálních uskupení (LN Andreje Babiše ZDE, či Info.cz z CNC Daniela Křetínského a Patrika Tkáče) o nepokrytě propagandistický diskurs, možná ve snaze vyvážit sílící kritiku svých aktivit na centralizovaném trhu v Čínské lidové republice.

 

Na straně druhé pak více vynikají skutečnosti, nad kterými se mediální život v české kotlině ani nijak nepozastavuje. Například to, že Magistrát hl. města Prahy využívá účty vedené u PPF Banky je dnes naprosto transparentní záležitost a může se jevit i nezajímavě (pro ty, které to přesto překvapí: ZDE). V kontextu více novodobých „podnikatelských“ úspěchů PPF skupiny může mít tato skutečnost s kořeny v počátcích tohoto století zajímavou vypovídací hodnotu.

Například okolnosti, za jakých PPF skupina získala v loňském roce podíl ve státem většinově vlastněné ČD Telematice od společnosti olomouckého podnikatele Pavla Hubáčka (ZDE). Anebo strategickou koupi O2 od španělské firmy Telefónica (která ji získala od českého státu) a následné osamostatnění a vytvoření České telekomunikační infrastruktury (ZDE).

Skupina PPF měla a má k českému státu blízko. Ostatně ve výše zmiňovaném rozhovoru LN s Jaroslavem Kuberou většinový vlastník PPF Petr Kellner svůj zájem o ČR, podobně jako v poslední výroční zprávě PPF (ZDE), dává jasně najevo.

 

  

 

 

  

 

0
Vytisknout
8435

Diskuse

Obsah vydání | 15. 10. 2019