
Jak přežít kyberprostor
15. 10. 2020 / Bohumil Kartous
čas čtení
1 minuta
Od
společností s vysokou perspektivou ve 21. století nás dělí menší
schopnost vnímat a prosazovat veřejný zájem. Ten může mít různě dlouhý
horizont, přičemž vzdělávání patří k veřejným zájmům s jedním z
nejdelších horizontů a tedy i obdobím investiční "sklizně". Na
vzdělávání, na jeho investiční podpoře, na jeho aktualizaci, na výběru a
přípravě učitelů lze měřit míru komplexní společenské vyspělosti. K
tomu, abychom dosahovali lepších pomyslných skórů, musíme nutně hledat
větší společenskou shodu. Ta ale stojí na důvěře, kterou jsme v období
totality a posttotalitního sobeckého naplňování atomizovaných potřeb na
úkor ostatních doposud neupevnili. Co dalšího je důležité ve vzdělávání,
jaké jsou jeho hlavní cíle ve 21. století a jak k nim dospět, o tom
debatoval Bob Kartous (on-line) se studenty Mendelova gymnázia v Opavě v
rámci cyklu Moderní výzvy.
10631
Diskuse