Rozklad českých médií v době fluidní

20. 10. 2020

čas čtení 1 minuta


Posledních pár let jsem s nelibostí sledoval, kam se společnost kvůli technologickému vývoji a shiftu v mediální krajině (rozpad tradičních médií nahrazený sociálními sítěmi řízenými AI) řítí, píše Pavel Šíma.

Leč kvůli firmě jsem neměl prostor se k tomu vyjadřovat či se tomu systematičtěji věnovat.

Dále už ale nemůžu mlčet.

COVID ukázal, v jak velkém stádiu rozkladu se celý systém nachází a jak zranitelní díky tomu jako společnost jsme.


V roce 2020 jsme dávno opustili dobu postmoderní a žijeme v něčem novém - pracovně ji nazýváme doba fluidní.

Vyznačuje se tím, že samotná realita se nám mění před očima.

Tradiční média se bortí. Lidé jim nevěří, nezajímají je.

Sociální média, která je nahradila, problém jen zhoršují.

Máme tady kvůli nim sociální bubliny, fake news, absolutní ztrátu pozornosti a soustředěnosti.

Nejnovější médium na vzestupu - podcasting a selfpublishing videí - má své vlastní problémy - skrytou reklamu, nulovou žurnalistickou průpravu a neexistující etické standardy.

V důsledku toho všeho dokonce přestala existovat i sama pravda.

Svým novým projektem z toho chci hledat cestu ven.

Než to spustím, bych svá východiska rád ukázal pár lidem, kteří mi budou ochotni dát feedback.

Zatím se jich na čtvrteční webinář přihlásilo deset.

A protože tady na FB mám spoustu povolaných kamarádů, kteří se v tématice vyznají mnohdy více než já, sdílím to i sem.

Pokud nemáte na čtvrteční večer lepší program (hehe), budu vác moc vděčný, kamarádi.

Lístky zdarma k vyzvednutí ZDE

0
Vytisknout
6430

Diskuse

Obsah vydání | 27. 10. 2020