 
Královna komunikace
9. 9. 2022 / Fabiano Golgo
čas čtení
2 minuty
Královna
 Alžběta neměla žádnou skutečnou moc, pouze symbolickou. Její největší 
silou byla komunikace prostřednictvím jejího obrazu. Stoická a 
zdrženlivá, dokonce i svými šaty vyjadřovala image Spojeného království.
 Byla nejúspěšnější publicistkou na světě. Královna byla nejlepší 
reklamní agenturou, jakou mohlo Spojené království mít. Alžběta II. byla
 v době své smrti nejznámější ženou na světě a objevila se na titulních 
stranách všech novin na světě. Zde můžeme vidět desítky novin z celé 
planety s pozitivními a obdivnými slovy. 
 
Za 
královny si královská rodina vysloužila přezdívku "Firma", která má pro 
mnohé pejorativní význam. Pro komunikační odborníky je to však shrnutí 
efektivity a profesionality při řízení image a reakcí na mnohé krize, 
které královskou rodinu za 70 let působení Alžběty II. na trůně 
potkaly. 
Myšlenka nekomentovat skandály a 
nezapojovat se do veřejných střetů se nelíbí všem. Ukázalo se však, že 
účinně chránil pověst královny i jeí rodina před mnoha překážkami, 
kterým musela během svého života v záři reflektorů čelit, a zejména 
proto, že se její rodina ne vždy chovala stejně dobře jako ona. 
Její
 image nejvíce pošramotila smrt princezny Diany, kdy byla kritizována za
 to, že okamžitě neodjela do Londýna (byla ve Skotsku), kde se před 
Buckinghamským palácem konaly tryzny. Ale i to bylo pak dobře 
zdůvodněno: byla se svými vnoučaty Williamem a Harrym, kteří pro ni v té
 době byli prioritou. Pro pověst královny Alžběty toto zdůvodnění 
posílilo jeden z nejsilnějších aspektů její osobnosti: její lpění na 
rodině, což je v souladu s myšlením její tradiční, konzervativní země. 
Veřejnost
 to tehdy špatně pochopila - a královnina popularita prudce klesla. Čas 
však tuto bolest smazal a ona zemřela se 76 procenty souhlasu 
veřejnosti, což je nejobdivovanější osobnost v Británii, což je daleko 
od dalších umístěných, kteří mají méně než 68 procent. 
Královna
 mistrně využívala komunikační nástroje, které měla v každé době k 
dispozici - od rozhlasu a černobílých fotografií v prvních časech až po 
sociální média a setkání prostřednictvím služby Zoom, která v době 
pandemie nahradila mnoho veřejných akcí, jichž se ke konci 
vyčerpávajícím způsobem účastnila, dokud jí to zdravotní stav 
dovoloval. 
A ochota, už téměř umírající, 
splnit slavnostní setkání s novou premiérkou byla jejím posledním 
propagačním aktem, který s fotografií a úsměvem sděloval, že ve Spojeném
 království zůstává vše pevné a pod kontrolou jako vždy. 
<
<

























 
8035
 
 
 
Diskuse