Snahu pilotů o záchranu Českých aerolinií bude možné podpořit na internetu

8. 12. 2011

čas čtení 2 minuty

tisková zpráva Českého sdružení dopravních pilotů

Praha 8. prosince 2011 -- Snahu pilotů o záchranu Českých aerolinií budou moci občané České republiky, kterým není osud národního dopravce lhostejný, podpořit na internetu. Odkaz na výzvu je na internetových stránkách www.czalpa.cz. Občané se mohou připojit k výzvě vůči politikům, aby urychleně začali řešit neutěšenou situaci Českých aerolinií, které jsou se svou slavnou 88letou tradicí jednou z nejstarších firem v České republice a třetí nejstarší leteckou společností na světě.

Piloti Českých aerolinií jsou připraveni, jak opakovaně deklarují na každém jednání s managementem, aktivně se podílet na hledání úspor napříč celou společností ČSA, a.s., což již prokázali dobrovolným snížením mezd o 30 procent v letech minulých. Bohužel vedení společnosti jejich nabídku odmítá a pokračuje v krocích, jejichž cílem bude s největší pravděpodobností brzká likvidace společnosti, která patří k rodinnému stříbru České republiky.

Svou podporu pilotům již vyjadřují někteří politici. Minulý týden, kdy piloti začali na likvidační kroky managementu upozorňovat, svou podporu vyjádřila například KDU-ČSL nebo NS-LEV 21. Na výzvu směřovanou ze strany CZALPA poslancům a senátorům Parlamentu České republiky zareagovala například nezávislá senátorka Alena Dernerová, která hodlá podobně jako další její kolegové interpelovat ve věci managementem chystané likvidace Českých aerolinií premiéra Petra Nečase.

Naopak kabinet Petra Nečase, který má v budoucnu rozhodovat o co nejvýhodnější privatizaci podniku, zatím bohužel ještě stále nechává volnou ruku managementu a ministerstvu financí. Jejich zásluhou je však společnost ČSA, a.s. tam, kde je, tedy na pokraji propasti. "Doufáme, že si problém uvědomí i zástupci koalice a vláda urychleně začne situaci vlajkového dopravce řešit ve prospěch zachování jeho existence," poznamenal prezident Českého sdružení dopravních pilotů ČSA (CZALPA) Peter Žmolík.

Místo hledání cesty k záchraně značky a označení viníka za miliardové ztráty v letech 2010 a 2011, se hledá cesta jak potrestat ty, kteří na problémy poukazují.

0
Vytisknout
5020

Diskuse

Obsah vydání | 9. 12. 2011