Dva bývalí šéfové Murdochových bulvárních deníků byli obviněni z dalších trestných činů

21. 11. 2012

Skandál týkající se údajných trestných činů, spáchaných šéfy britských bulvárních listů, které vydává koncern Ruperta Murdocha News International, se v úterý prohloubilm když prokurátoři obvinili vysoké činitele Murdochova impérita Rebeku Brooksovou a Andyho Coulsona z dalších trestných činů.

Brooksová byla obviněna, že jako šéfredaktorka listu The Sun se podílela na spiknutí poskytovat protizákonné platby jedné státní úřednici. Trestní stíhání bylo také zahájeno proti hlavnímu reportéru listu The Sun Johnu Kayovi. Brooksová a Kay vyplatili pracovnici britského ministerstva obrany za sedm let 100 000 liber.

Andy Coulson a bývalý reportér pro záležitosti královské rodiny Clive Goodman byli obviněni z trestného činu poskytování protizákonných finančních prostředků ve snaze získat informace o královské rodině.

Brooksová a Coulson byli blízkými přáteli konzervativního premiéra Davida Camerona. Coulsona Cameron jmenoval svým tiskovým mluvčím.

Podrobnosti v angličtině ZDE

0
Vytisknout
1751

Diskuse

Obsah vydání | 21. 11. 2012