Studie: Britská média byla během voleb zaujatá proti Corbynovým labouristům
14. 6. 2017
čas čtení
2 minuty
Podle studie
Centre for Research in Communication and Culture at Loughborough byly britské
sdělovací prostředky zaujaté proti labouristům v kampani, která byla negativnější
než kampaň z roku 2015. Na rozdíl od roku 2015 mediálnímu zpravodajství
vévodili konzervativci a labouristé. Zhruba 84 procent politiků, kteří se
objevili v tisku, televizi a rozhlasu, patřilo ke dvěma největším
politickým stranám. Média na začátku kampaně věnovala premiérce Therese Mayové
větší prostor než Jeremymu Corbynovi. Avšak ve čtvrtém nebo pátém týdnu kampaně
se tento nepoměr téměř narovnal, byť Mayová se i nadále těšila většímu zájmu
sdělovacích prostředků.
V průběhu
kampaně byli konzervativci více citováni jak v tisku, tak v televizi.
Sdělovací prostředky se vesměs soustředily na lídry obou největších stran. Zpravodajství
britských tiskovin bylo převážně negativní. Žádná z politických stran
nezískala čistě pozitivní hodnocení, nicméně labouristé byli vykreslováni
v horším světle než jejich konkurenti. Oproti tomu média byla konzervativcům
nakloněna až do té doby, než Theresa Mayová začala názorově obracet kvůli „dani
z demence“.
Periodika,
jako jsou The Mirror, The Star a The Guardian, byly
jedinými tiskovinami, které zprostředkovaly pozitivní zpravodajství labouristů
a negativní konzervativců. The Sun, The Daily Telegraph, The Daily Mail a The Daily Express naopak stranily konzervativcům a haněly labouristy.
Pouze Financial Times negativně
referovaly o všech politických subjektech.
Ačkoli
labouristé čelili nevoli britského pravicového tisku, pozoruhodná jsou rovněž
stanoviska předních labouristů a bývalých členů této strany, kteří během
kampaně neskrývali své antipatie vůči Jeremymu Corbynovi, jak ukazuje reportáž
televize Channel 4 News. Tito politikové včetně londýnského starosty Sadiqa
Khana tvrdili, že Corbyn je nezpůsobilý vést jejich stranu k vítězství a
že labouristy čeká drtivá porážka. Přitom lídr labouristů navzdory negativní mediální
kampani dokázal zmobilizovat mladé lidi, aby přišli k volebním urnám
a aby si tak labouristé výrazně polepšili. Labouristická strana, jak se zdá, se dokázala
zbavit pravicového blairistického nátěru a přichází s moderní levicovou agendou,
poznamenává Daniel Veselý.
7948
Diskuse