Tisková zpráva

Učitelé budou učit o klimatu na podporu stávkujících studentů

16. 9. 2019

čas čtení 2 minuty

Během týdne 16.9. - 20.9. se bude na českých školách učit stylově. Do svého výukového plánu někteří pedagogové zařadí stále více aktuální palčivé téma klimatické krize. Týden učení za klima bude předcházet celosvětovou studentskou stávku v pátek 20. září. Platforma Učitelé za klima, zastupující vyučující, jenž se snaží do výuky vnést témata spjatá s klimatickou krizí, umístí na své facebookové stránce několik metodik, které mohou využít pedagogové z celé republiky.

“Našim cílem je podpořit angažované studenty, protože máme dojem, že někteří učitelé se staví vůči občanskému aktivismu svých studentů nepřiměřeně negativně. Naopak máme za to, že je třeba studentům ukázat, že nejsou v obavách z budoucnosti sami, protože hrozící klimatický kolaps je jedním z největších nebezpečí dneška,” říká Martin Vonášek, učitel dějepisu z ostravského gymnázia Hladnov.

K akci Týden učení za klima se může připojit kterýkoliv vyučující pouze tím, že v jedné ze svých hodin bude nějakým způsobem tematizovat klimatickou krizi a jevy s ní související.

“Myslíme si, že učit pravdu o klimatu v souladu se zásadami školského zákona je v naší zemi naprosto nezbytné. Řada politiků i komentátorů totiž zapleveluje veřejnou debatu absurdními tvrzeními, kterými se snaží zpochybnit fakta o příčinách klimatické změny a manipulují jak veřejností, tak i žáky a studenty. Jako učitelé cítíme povinnost respektovat vědecké závěry o lidském vlivu na klimatický rozvrat a srozumitelně a citlivě je tlumočit studentům,” dodává Miroslav Pešek z pražského gymnázia Jana Keplera.

Platforma Učitelé za klima bude metodiky pro pedagogy zveřejňovat i po skončení Týdne učení za klima, protože její ambicí je, aby se problematika klimatické krize dostala do škol trvale. První ukázkou je metodika vytvořená v interaktivní výukové platformě Historiana. Tématem lekce je ekologický kolaps civilizace na Velikonočních ostrovech. Dokážeme se z historie poučit?


Zdroj: ZDE

0
Vytisknout
6937

Diskuse

Obsah vydání | 18. 9. 2019