Jak anglický bulvární tisk manipuluje voliče

18. 9. 2019

 

Roy Greenslade, kritik médií z deníku Guardian, poukázal na to, jak diametrálně odlišné články vyšly v irské a v anglické mutaci bulvárního deníku The Sun ohledně pondělního incidentu v Lucembursku, kdy Boris Johnson utekl z tiskové konference před demonstranty.


Irská verze:

Boris Johnson zanechal za sebou uprázdněný řečnický pult na včerejší společné tiskové konferenci s lucemburským premiérem. Odešel kvůli hlučným demonstrantům.

Xavier Bettel, šéf lucemburského státu, uspořádal tiskovou konferenci sám poté, co pokus britské strany přesunout ji do budovy selhal, protože, jak upozornila místní média, neexistoval dostatečně velký sál.

Anglická verze:

Lucemburský premiér byl včera obviněn z "úmyslně provokativního" pokusu ponížit Borise Johnsona tím, že ho chtěl vytáhnout před zuřivou chátru. Proto explodoval pozoruhodný diplomatický konflikt poté, co rozhovory o brexitu mezi oběma vedoucími politiky zkolabovaly uprostřed roztrpčení.

Dav proevropských demonstrantů se shromáždil u zábradlí před úřadem hlavy tohoto miniaturního evropského státu a bombardoval britského premiéra po jeho příjezdu rykem.

Podrobnosti v angličtině ZDE
 


0
Vytisknout
2126

Diskuse

Obsah vydání | 23. 9. 2019